חדשות בארץ

תחקיר צה"ל: 20 חיילים נהרגו בעזה מאש כוחותינו ובתאונות מבצעיות

צה"ל אישר כי התחקירים הפנימיים אימתו את החששות הראשוניים לירי דו-צדדי. באחד המקרים חייל נהרג מתקיפה של מטוס קרב וטעות בשיגור טיל. ההערכה היא כי מאות נפצעו שלא מירי מחבלים

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

20 לוחמים, כ-20% מהחללים שנהרגו במהלך התמרון הקרקעי ברצועת עזה, לא נפלו מאש אויב. כך לפי נתונים מעודכנים שפורסמו היום (שלישי) על ידי מחלקת הבטיחות ביבשה בצה"ל.

בצבא עורכים סיכומים ראשוניים על מספר הנפגעים כתוצאה מפעילות צה"ל מתחילת הלחימה, אשר לא נפגעו כתוצאה מאש האויב אלא בתאונות דרכים, ירי כוחותינו על כוחותינו, דריסות, נזק אגבי ופליטות כדור.

13 מהלוחמים נהרגו מירי שגוי של כוח על כוח, אחד מחריגות ירי (כדור תועה), שני לוחמים נהרגו כתוצאה מדריסות רכב קרבי משוריין. בנוסף, שני לוחמים נפלו מפליטות כדור ועוד שניים נפלו כתוצאה מנזק אגבי, קרי הדף מהפגזה או תקיפת מבנה בסמוך לכוח.

עוד עולה מהתחקיר הפנימי, כי אחד החללים שנהרג מאש כוחותינו נפגע מכלי טיס. לפי הערכות שונות בצה"ל, יש עוד מאות חיילים שנפצעו מירי דו-צדדי או מתאונות מבצעיות בשטח האויב. המקרים עדיין מתוחקרים.

כזכור, שני חיילי צה"ל שנפלו לאחרונה בעת מילוי תפקידם, שלא כתוצאה מאש האויב או ירי דו צדדי, הם רס"ן גל בכר מהיישוב אורנית, קצין הדרכה באוגדה 36, שנהרג בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ, וסא"ל יוחאי גור הרשברג, מחוות פיליפ, מפקד יחידת איתור נעדרים בעוצבת האש (אוגדה 98), אשר נהרג בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ.

גורמים צבאיים ציינו, כי הנתון שנחשף לא מתייחס לשלושת השבועות הראשונים של המלחמה שקדמו לתמרון הקרקעי. הוא אינו כולל את חללי השביעי באוקטובר, וגם לא כאלו שנפגעו בגזרות אחרות.

מתחילת הלחימה נפלו 434 חיילים וחיילות, מהם 105 מאז תחילת התמרון הקרקעי בתוך הרצועה. 1,645 נפצעו, מתוכם 261 קשה.

תגיות:חללי צה"לנפגעיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה