חדשות בארץ

ביידן: "נמשיך לתמוך בישראל עד שייפטרו מחמאס"

באירוע בבית הלבן, נשיא ארצות הברית הביע תמיכה בישראל. הבטיח: "לא נעצור עד שנשחרר את כל החטופים". לצד זאת הזהיר: "דעת הקהל העולמית יכולה להתהפך ברגע, צריך לנהוג בזהירות"

ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הביע הלילה (בין שני לשישי) תמיכה בישראל, במהלך נאום שנשא באירוע לציון חג החנוכה בבית הלבן. הנשיא אמר בין היתר: "לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. אני ציוני. נמשיך לספק לישראל סיוע צבאי עד שהם ייפטרו מחמאס. אבל אנחנו צריכים להיות זהירים, הם צריכים להיות זהירים. דעת הקהל בעולם עלולה להתהפך ברגע, אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות".

ביידן הדגיש את מחויבות הממשל האמריקני לשחרורם של כל החטופים המוחזקים בידי חמאס, וחזר על העבודה המאומצת שנעשית בנושא, במקביל להעברת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. "הקדשתי אישית אין ספור שעות לשיחות עם עמיתיי הישראלים, הקטארים והמצרים. דברים שקורים כעת הם קשים מאוד. שחררנו יותר מ-100 בני ערובה ואנחנו לא מתכוונים לעצור עד שנחזיר כל אחד מהם הביתה. ארצות הברית תמשיך להנהיג את העולם במתן סיוע הומניטרי לאזרחים פלסטינים חפים מפשע, כדי להדגיש בפני חברינו הישראלים, שעלינו להגן על החיים האזרחיים".

באירוע הדלקת הנרות השתתפו כ-800 אורחים, בהם בעלה היהודי של סגנית הנשיא קמלה האריס, דאג אמהוף, שורדי שואה, מחוקקים ומנהיגי קהילות יהודיות.

הנשיא האמריקני התייחס גם לגל האנטישמיות השוטף את ארה"ב: "אני מזהה שאתם פגועים מהשתיקה ואתם חוששים לביטחונכם בגלל העלייה באנטישמיות בארצות הברית ובעולם, זה מחליא. אנחנו רואים את האנטישמיות ברחבי הקהילות שלנו, בקולג'ים וברשתות החברתיות. ההתקפות מציפות צלקות כואבות מאלפי שנים של שנאה ורציחות של יהודים".

 

תגיות:ג'ו ביידןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה