חדשות בעולם

הליגה נגד השמצה: עלייה של 337 אחוזים בתקריות אנטישמיות בארה"ב

הארגון פרסם נתונים לפיהם מאז מתקפת הטבח האכזרית של מחבלי חמאס, ומתקפת הנגד של ישראל, נרשמו מעל לאלפיים תקריות אנטישמיות ברחבי ארה"ב

משרדי הליגה נגד השמצה (צילום: לפי סעיף 27א)משרדי הליגה נגד השמצה (צילום: לפי סעיף 27א)
אא

עלייה חדה בתקריות אנטישמיות ברחבי ארה"ב לאחר ה-7 באוקטובר. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (שלישי) הליגה נגד השמצה. על פי הנתונים, יותר מ-2,000 תקריות דווחו בארה"ב מאז הטבח שביצעו מחבלי החמאס ביישובי העוטף ומתקפת הנגד של צה"ל. המדובר בעלייה של 337 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי הארגון, התקריות האנטישמיות נסקו למספר הגבוה ביותר של אירועים בהשוואה לכל תקופת זמן של חודשיים, מאז החל המעקב של הליגה נגד השמצה ב-1979 אחר תקריות אנטישמיות.

הליגה נגד השמצה הוא ארגון מיסודו של בני ברית בארצות הברית. מטרתו המוצהרת היא "להפסיק, על ידי פנייה להיגיון ולמצפון, ובמקרה הצורך, על ידי עתירות משפטיות, את ההשמצה נגד העם היהודי".

בין ה-7 באוקטובר ל-7 בדצמבר, הליגה נגד השמצה תיעדה בסך הכל 2,031 תקריות אנטישמיות, בהשוואה ל-465 תקריות במהלך אותה תקופה ב-2022, מה שמהווה עלייה של 337 אחוזים.

התקריות כוללות 40 מקרי תקיפה פיזית, 337 מקרי ונדליזם, 749 מקרי הטרדה מילולית או בכתב ו-905 הפגנות הכוללות רטוריקה אנטישמית, ביטויי תמיכה בטרור נגד מדינת ישראל ו/או אנטי-ציונות. בממוצע, במהלך 61 הימים האחרונים, חוו יהודים באמריקה כמעט 34 תקריות אנטישמיות ביום.

כ-250 תקריות אנטישמיות כוונו באופן מיוחד למוסדות יהודיים, כגון בתי כנסת וקמפוסים. בקמפוסים של מכללות ואוניברסיטאות, הליגה נגד השמצה רשמה סך של 400 תקריות אנטישמיות, בהשוואה ל-33 תקריות בלבד במהלך אותה תקופה בשנת 2022. כמעט שלושה מתוך ארבעה סטודנטים יהודיים דיווחו כי חוו אנטישמיות בקמפוסים או שהיו עדים לה.

תגיות:אנטישמיותהליגה נגד השמצהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה