חדשות בארץ

נתניהו: "עזה לא תהיה לא חמאסטאן ולא פת״חסטאן"

ראש הממשלה מסר הצהרה קצרה בה התייחס לעתיד הרצועה לאחר המלחמה. הדף את הביקורת עליו בעקבות דבריו נגד הסכם אוסלו

נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שלישי) הצהרה קצרה, בה התייחס לדבריו הלילה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנוגע לעתיד רצועת עזה אחר סיום המלחמה.

נתניהו הצהיר: "אני מאוד מעריך את התמיכה האמריקנית להשמדת החמאס והחזרת חטופינו. אחרי שיח אינטנסיבי עם הנשיא ביידן ואנשיו, קיבלנו גיבוי מלא לכניסה הקרקעית ובלימת הלחצים הבינלאומיים להפסקת המלחמה. כן, יש מחלוקות לגבי 'היום שאחרי חמאס' ואני מקווה שנגיע להסכמה גם כאן. אני רוצה להבהיר את עמדתי. אני לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו. לא אתן שאחרי ההקרבה האדירה של אזרחינו ולוחמינו, נכניס לעזה מי שמחנך לטרור, תומך בטרור, מממן טרור. עזה לא תהיה לא חמאסטאן ולא פת"חסטאן".

בדיון שהתקיים אתמול בוועדת חוץ וביטחון הזכיר נתניהו את הסכם אוסלו ואמר: "אוסלו זו הטעות היסודית. לקחו את הגורם הכי אנטי ציוני והכי אנטי יהודי והביאו אותו לכאן. אם אתה רוצה לעשות הסכם אל תביא את הכי גרועים ותשים אותם בלב הארץ. אוסלו הוא אסון שהביא לאותו מספר קורבנות כמו השביעי באוקטובר, רק במשך זמן יותר ארוך".

נתניהו הוסיף כי "שני החלקים בחברה הפלסטינית רוצים בעצם לחסל את ישראל. חלק אחד אומר את זה מפורשות וחלק אחד עושה את זה באמצעות חינוך ובית הדין הפלילי הבינלאומי. הרשות הפלסטינית לא תוכל לשלוט בעזה בשום פנים ואופן. האחריות הביטחונית תישאר תחת מדינת ישראל".

חלק מאנשי האופוזיציה ביקרו היום את ראש הממשלה על דבריו, וטענו כי הוא תמך בהסכם אוסלו. לשכת ראש הממשלה הגיבה לפרסומים: "נתניהו נלחם נגד הסכם אוסלו, ירש אותו כשנבחר, ובדרישתו ל'הדדיות' מצד הפלסטינים הוא מנע הקמת מדינה פלסטינית והכפיל את ההתיישבות ביהודה ושומרון. ראש הממשלה יעמוד איתן כדי למנוע מישראל לחזור שוב על הטעות המסוכנת הזאת".

תגיות:עזהג'ו ביידןבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה