חדשות בארץ

העצרת הכללית באו"ם תצביע על נוסח הקורא להפסקת אש הומניטרית

לאחר שארה"ב הטילה בתחילת השבוע וטו על הצעה הקוראת להפסקת הלחימה, מאחר ולא הייתה בה התייחסות לטבח שביצעו מחבלי החמאס, העצרת הכללית תתכנס לדיון נוסף. על סדר היום: הצעה הכוללת דרישה לשחרור החטופים

אולם העצרת הכללית באו"ם (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)אולם העצרת הכללית באו"ם (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

העצרת הכללית של האו"ם תתכנס הערב (שלישי) בשעה 22:00 לדיון חירום, בנוגע למלחמה ברצועת עזה. במסגרת הדיון, העצרת תתבקש להצביע על הצעת החלטה שהגישו המדינות הערביות, הקוראת להפסקת אש הומניטרית מיידית.

הצעת ההחלטה מביעה "דאגה קשה מהמצב ההומניטרי הקטסטרופלי בעזה ומהסבל של האוכלוסייה האזרחית, ומדגישה כי יש להגן על האוכלוסיות האזרחיות הפלסטיניות והישראליות בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי". כמו כן, ההצעה דורשת "שחרור מיידי וללא תנאי של כל בני הערובה". ארה"ב, מצידה, הגישה בקשה לתיקון ההצעה, ולהוסיף גינוי למתקפת הטרור של חמאס.

כינוס העצרת מגיע לאחר שנכשל מהלך קודם להפסקת הלחימה, בשישי האחרון במועצת הביטחון. ארה"ב הטילה וטו על ההצעה להפסקת אש, שלא כללה גינוי לחמאס או אזכור למעשי הזוועה שביצעו המחבלים ב-7 באוקטובר.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שיזם את הדיון במועצת הביטחון, התייחס להטלת הוטו האמריקני וכתב ברשת X: "המועצה נכשלה, אבל אני לא אוותר". אי לכך, כינס גוטרש, בתמיכת מדינות ערביות שהגישו הצעה נוספת, את העצרת הכללית.

בתגובה, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן פנה לגוטרש: "אדוני המזכ"ל, אנחנו לא נוותר! מדוע לא אכפת לך מהמשבר ההומניטרי בישראל וממיליוני ישראלים שעדיין נתונים תחת מתקפת טילים? מדוע אתה מעלים עין מ-300 אלף עקורים ישראלים מאז הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר? מדוע אתה ממוקד כל כך בסיוע למחבלים?".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלהעצרת הכללית באו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה