חדשות בארץ

מסר לחות'ים: ספינת טילים מדגם סער 6 הפליגה לראשונה למרחב ים סוף

דובר צה"ל מסר כי הסתיים הליך ההפיכה של ספינות הטילים מדגם סער 6 למבצעיות. מפקד שייטת ספינות הטילים, אל"מ אלדד בורוכוביץ: "אין מקום שהוא רחוק מדי עבור שייטת 3, שמבצעת הגנה מול האויב שמגיע מדרום"

ספינת אח"י מגן, ארכיון (קרדיט: דובר צה"ל, משרד הביטחון והתעשייה האווירית)ספינת אח"י מגן, ארכיון (קרדיט: דובר צה"ל, משרד הביטחון והתעשייה האווירית)
אא

(קרדיט: דובר צה"ל)

ברקע האיומים של החות'ים על נתיבי הסחר הימיים, הותר הערב (שלישי) לפרסום כי ספינת טילים מדגם סער 6 הפליגה לראשונה למרחב ים סוף.

דובר צה"ל מסר כי "ספינות הטילים של זרוע הים ממשיכות לפעול במרחב ים סוף, בהתאם להערכת מצב וכחלק מתגבור מאמץ ההגנה. השבוע עגנה לראשונה בנמל אילת אח"י מגן, ספינה מדגם סער 6 שהצטרפה לפעילות מבצעית של זרוע הים".

לצד פעילות זו, הושלם הליך הפיכתה למבצעית של הספינה הרביעית והאחרונה מסדרת סער 6. בחיל הים ציינו כי התהליך ארך כשנתיים – קצב מבצוע מהיר ביותר להתקנת והתאמת מערכות לחימה חדישות ומהמתקדמות בעולם מתוצרת כחול-לבן עבור ארבע ספינות מלחמה במקביל.

אל"מ אלדד בורוכוביץ, מפקד שייטת ספינות הטילים, אמר: "שייטת 3 פועלת בזירות הקרובות והרחוקות. מהיום הראשון של המלחמה, שייטת 3 מבצעת איסוף קרבי ותקיפה של מעוזי החמאס, יעדי הסתתרות, מטרות מחבלים ומסייעת לכוחות המתמרנים בחיסול החמאס. אין מקום שהוא רחוק מדי עבור שייטת 3".

"שייטת 3 כרגע פרוסה גם במרחב ים סוף, יחד עם סער 6 וכוחות נוספים", הוסיף בורוכוביץ. "בשיתוף עם חיל האוויר, מבצעת הגנה מול האויב שמגיע מדרום ומזרח. אנחנו למעלה מ-1,000 לוחמים בים, אנחנו לא מתכוונים לעצור ולו לרגע - עד השמדת אחרון המחבלים".

מתחילת הלחימה ברצועת עזה, תוקפות שייטת ספינות הטילים ופלגות הביטחון השוטף מאות מטרות סיוע לכוחות המתמרנים. כוחות חיל הים חיסלו מחבלים, בהם עשרות פעילים במערך הימי של חמאס. כמו כן הותקפו וחוסלו מרבית מראשי הפיקוד של הכוח הימי של חמאס, המונה מאות פעילים ומתמחה בהוצאת פיגועים במתווה הימי.

תגיות:ים סוףחיל היםצה"להחות'יםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה