חדשות בעולם

מביש: חבר פרלמנט פולני כיבה חנוכייה עם מטף

חבר מפלגת הימין הקיצוני, גז'גוז' בראון, הגיע לאירוע הקהילה היהודית וכיבה את החנוכייה. "אין מקום למעשי פולחן גזעניים", אמר. ראש הממשלה גינה, הרב הראשי בפולין מסר: "מהיוונים ועד חמאס - אף אחד לא יצליח לכבות לנו את האור"

(צילום מהרשתות החברתיות לפני סעיף 27 א')(צילום מהרשתות החברתיות לפני סעיף 27 א')
אא

חבר פרלמנט פולני, גז'גוז' בראון, עורר סערה: הוא לקח מטף כיבוי אש וכיבה באמצעותו את נרות החנוכיה שהוצבה במקום, זאת במהלך אירוע חנוכה של הקהילה היהודית.

בראון הוא מנהיג המפלגה הימנית-קיצונית, קונפדרציית הכתר הפולני. הוא ידוע בדעותיו האנטישמיות ועמד גם לצד רוסיה בעת מעשי הטבח באוקראינה.

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה בראון לוקח את מטף כיבוי האש ומרסס לכיוון החנוכייה הגדולה. החדר התמלא בחומר הכיבוי בעוד שהנוכחים במקום ניסו לעצור אותו. הוא המשיך להתיז עם המטף לעבר החנוכייה. מאוחר יותר הגיב על כך ואמר: "אין מקום למעשי פולחן גזעניים, שבטיים, פראיים ותלמודיים בשטח הפרלמנט של פולין".

הרב מיכאל שודריך, הרב הראשי של פולין, אמר כי ראש הממשלה דונלד טוסק גינה את המעשה. הרב הוסיף: "לאורך השנים קמו נגד העם היהודי אויבים רבים, החל מהיוונים בתקופת המכבים ועד ארגון חמאס רבים. רבים ניסו לכבות לנו את האור, כולם נכשלו. שוחחתי עם ראש הממשלה הנכנס דונלד טוסק, ויחד נפעל להדלקת החנוכייה בפרלמנט מחדש. אף אחד לא יצליח לכבות את האור על העם היהודי".

נראה כי פוליטיקאים ברחבי העולם מנסים לנצל את מעמדם כדי לפעול נגד ישראל. מוקדם יותר פרסמנו כי חבר פרלמנט טורקי נשא נאום נגד ישראל וכינה אותנו "רוצחים", ובו בזמן קיבל דום לב ופונה לטיפול נמרץ בבית החולים. כעת, בעולם יצאו נגד המעשה האלים של חבר מפלגת הימין הקיצוני. ברשתות החברתיות היה מי ששאל מה היה קורה אם בישראל היו נוהגים באלימות כלפי מגזר אחר שהיה מקיים טקס דתי.

תגיות:חרבות ברזלחבר פרלמנט פולני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה