חדשות בארץ

דיווח: צה"ל החל בהצפת מנהרות חמאס

לפי הדיווח, המהלך להצפת המנהרות במי ים הוא רק אחת מהטכניקות של ישראל שנועדו לטהר את המנהרות ולהשמידן. דובר שר הביטחון סירב להגיב

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי צה"ל החל לשאוב מי ים למתחם המנהרות של חמאס בעזה, כך על פי גורמים אמריקנים שתודרכו על פעולות צה"ל כחלק ממאמץ אינטנסיבי להרוס את התשתית התת-קרקעית שמשם חמאס פועל.

לפי הדיווח, המהלך להצפת המנהרות במי ים הוא רק אחת מהטכניקות של ישראל שנועדו לטהר את המנהרות ולהשמידן. דובר שר הביטחון סירב להגיב לדיווח, בטענה שהפעולות הנוגעות למנהרות מסווגות.

כזכור, העיתון האמריקני דיווח לאחרונה כי ישראל בנתה מערכת של משאבות ענק, כדי להציף את המנהרות. המטרה היא לגרום להצפה מתחת לקרקע ברצועת עזה, וכך להשמיד את המנהרות ולנטרל אפשרות שמישהו חי בתוכן.

לפי גורמים אמריקניים, פעולה כזו עלולה להרוס את המנהרות ולהרחיק את המחבלים ממקום מחבואם, אך גם לאיים על אספקת המים. מערך המשאבות כולל לפחות חמש – מצפון למחנה הפליטים שאטי שבצפון הרצועה. המשאבות אמורות לשאוב מים מהים ולהציף את המנהרות באלפי מטרים מעוקבים. הדבר הזה אמור להוביל להריסתן, בזו אחר זו, תוך מספר שבועות.

ביום שישי האחרון הוכח שוב עד כמה מחבלי חמאס לא בוחלים באמצעים כדי לאיים על ישראל. לוחמי חטיבה 12 מגדוד 9208 איתרו פיר מנהרה של חמאס מתחת לגן ילדים בבית חאנון. "הנה הנדנדות, המגלשות ולוחות המודעות של גן הילדים, ולצידם רקטות - ככה נראה החמאס", אמר סא"ל ישראל, מפקד גדוד 9208 בחטיבה 12, בשיחה עם חדשות 12. "אנחנו נמצאים בבית חאנון, ליד עיריית בית חאנון. בהתקפה של גדוד 9208. זאת התקפה על מתחם העירייה, אנחנו רואים מימין עיריית בית חאנון, משמאל מגרש כדורגל עירוני ומאחורינו גן ילדים - ובאמצע קיר מבוטן היטב, קובייה מבוטנת של מנהרה. רואים את הפיר עצמו, סולם וכבלים של תקשורת שעולים למעלה".

תגיות:עזהחמאסמנהרות טרורחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה