חדשות בארץ

עזה ביום שאחרי המלחמה: זו התוכנית המקוממת של הקרן החדשה

אנשי הקרן החדשה מרצים בחו"ל ומציגים תוכניות, שכוללות את החזרת הרשות הפלסטינית לשלטון בעזה ושינוי הסטטוס קוו בישראל

אבו מאזן (צילום: Flash90)אבו מאזן (צילום: Flash90)
אא

המלחמה בעיצומה, 444 חיילי צה"ל נפלו מפרוץ הקרבות בשמחת תורה, בנוסף לכאלף אזרחים ושוטרים, ויש מי שכבר מציג תוכניות כיצד להחזיר את הרשות הפלסטינית לשלטון בעזה ולשנות את הסטטוס קוו בישראל.

על פי דיווח בחדשות 14, הקרן החדשה לישראל שולחת נציגים להרצות בפורומים בחו"ל, ומדווחת כי הארגון משקיע במכוני מחקר שכבר מתכננים את היום שאחרי בעזה.

סמנכ"ל הקרן, שירה בן ששון פרוסטנברג, סיפרה בשיחה שהעבירה בבית כנסת בשוויץ כי ה-7 באוקטובר 2023 הוא "במובנים מסוימים יום הכיפור החדש של החברה הישראלית ועל כן בקרוב יחולו שינויים מרחיקי לכת מבחינה ביטחונית, חברתית, כלכלית ומבחינת יחסים בתוך החברה בין דתיים לחילונים וערבים ויהודים".

בשיחה אחרת, שהעבירה במכון היינריך בל בגרמניה, סיפרה פרוסטנברג כי הקרן כבר העבירה תקציב ומימון רב למכון "מיתווים" ולקרן "ברל כצנלסון", שלאחרונה הוציאו נייר עמדה בו הם קוראים להחזיר את הרשות הפלסטינית לעזה ולהפריח את הרצועה מבחינה כלכלית.

בשיחה בשוויץ, דיברה פרוסטנברג על שינויים מרחיקי לכת שהולכים ומתהווים בסטטוס קוו בין דתיים לחילונים. לדבריה, המלחמה בעזה "תוביל להזזת הסטטוס קוו לכיוון ליברלי חילוני יותר". בהקשר זה היא שיתפה על המאמצים שעושה הקרן החדשה לישראל כדי להיכנס לתוככי החברה החרדית ולנסות לשנותה.

כך, למשל, פרוסטנברג סיפרה כי הקרן החדשה לישראל זיהתה את "האישה החרדית" כמי שאפשר דרכה להשפיע רבות על החברה החרדית כולה, וכי הקרן מפעילה מאמצים רבים כדי להקים ולסייע לארגוני הנשים בחברה החרדית. מנגד, הבכירה הוסיפה כי מול הציבור הדתי לאומי דווקא קשה להם מאוד לפעול, "משום ש'הרדיקלזיציה' ו'הלאומנות' של החברה הציונית דתית מתקיימת בישיבות ובמוסדות החינוך, ושם אין לאנשי הקרן החדשה גישה".

יש לציין כי הגורמים המדיניים בישראל, בראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מביעים התנגדות להעברת השלטון בעזה לידי אבו מאזן ואנשיו. נתניהו התייחס לכך אמש: "אני לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו. לא אתן שאחרי ההקרבה האדירה של אזרחינו ולוחמינו, נכניס לעזה מי שמחנך לטרור, תומך בטרור, מממן טרור. עזה לא תהיה לא חמאסטאן ולא פת"חסטאן".

תגיות:הקרן החדשה לישראלמלחמת חרבות ברזלעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה