חדשות בארץ

השגריר הארגנטיני החדש בישראל: רבו האישי של הנשיא הנבחר

נשיא ארגנטינה החדש, חבייאר מיליי, הודיע כי החליט למנות את רבו האישי, הרב שמעון אקסל ואחניש, לתפקיד שגריר ארגנטינה בישראל. הנשיא, הנחשב תומך נלהב של ישראל: "הוא המורה הרוחני שלי. סומך עליו בכל דבר"

הרב ואחניש (צילום: לפי סעיף 27 א')הרב ואחניש (צילום: לפי סעיף 27 א')
אא

הנשיא החדש של ארגנטינה, חאבייר מיליי, שנכנס לתפקידו בתחילת השבוע, הודיע כי החליט למנות את רבו האישי לתפקיד השגריר הבא בישראל. הרב שמעון אקסל ואחניש יכנס לתפקידו לאחר אישור המינוי בסנאט הארגנטיני. כך דווח היום (רביעי) בעיתונות הארגנטינית.

הרב ואחניש נחשב לאיש סודו של הנשיא ולחברותא שלו ללימוד תורה. בעבר אמר עליו מיליי: "הוא המדריך הרוחני שלי ואני סומך עליו בכל דבר".

מיליי נחשב לתומך נלהב בישראל. לפני ואחרי בחירתו הוא השתתף בכנסים למען הקהילה היהודית ולמען החטופים בעזה. בכנסים אלה הוא אף הניף את דגל ישראל והצהיר כי בכוונתו לבקר בארץ. בנוסף, הודיע כי שגרירות ארצו בישראל תועבר מהרצליה לירושלים. לשאלה האם הדבר יגרור ביקורת במדינה ובעולם השיב: "לא אכפת לי אם נקבל ביקורת ממנהיגי העולם. אני מאמין שזה הדבר הנכון לעשות".

לאחר הטבח האכזרי של מחבלי החמאס ביישובי העוטף, גינה מיילי את המעשה והודיע כי החמאס יוגדר במדינתו כארגון טרור. כמו כן הצהיר עם כניסתו לתפקיד שישראל תהיה בעלת ברית חשובה, ביחד עם ארה"ב. "נקטתי עמדה מאוד ברורה בנושא. בנאומי האחרון בקונגרס לא רק שגיניתי את פעילות הטרור של חמאס אלא הבעתי גם הזדהות עם ישראל", אמר בריאיון לכלי תקשורת מקומי.

יש לציין כי באחד הראיונות בעבר סיפר הנשיא החדש כי בכוונתו להתגייר. עם זאת, בשל התמודדותו על תפקיד הנשיא, שעל פי החוק בארגנטיני חייב להיות נוצרי, הוא דחה את הצעד. על האפשרות שיתגייר בעתיד אמר: "לא אוכל לקיים את כל המצוות כנשיא. אם אתה מתגייר אתה צריך לציית לכל מצוות הדת היהודית. לאחרונה הייתי בניו יורק וזכיתי גם לבקר בביתו של הרבי מליובאוויטש. אולי אתגייר אחרי שאסיים עם הקריירה הפוליטית שלי".

איש הסוד שיהפוך לשגריר

הרב שמעון אקסל ואחניש הוא הרב הראשי של הקהילה היהודית-מרוקנית בארגנטינה. מועמדותו לשמש שגריר בישראל תעלה להצבעה בסנאט, ואם תאושר הוא צפוי להגיע בקרוב לישראל. לארגנטינה אין שגריר בישראל מזה יותר משנה, לאחר שהשגריר הקודם פרש מהתפקיד.

מזה שנתיים מיליי משתתף בשיעורים שמעביר הרב, שסיפר כי הנשיא החדש הוא הנוצרי היחידי שמגיע בקביעות לשיעורים. השניים נפגשים אחת לשבוע באופן אישי ומיליי מרבה להתייעץ עם רבו.

מיליי, המתעניין ביהדות מזה יותר מעשור, הסביר את הקירבה לרב באחד הראיונות שהעניק לתקשורת המקומית: "השיחות עימו מעניקות לי הרבה שלווה רוחנית. הוא דמות שאני מעריך מאוד ועוזר לי לא רק לגדול כאדם אלא לקחת החלטות לאחר מבט רגוע ומחשבה מעמיקה.

תגיות:חאבייר מיליישגריר ארגנטינה בישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה