חדשות בעולם

העצרת הכללית של האו"ם קראה להפסקת אש ושחרור החטופים

153 מדינות תמכו בהצעה שהועלתה על ידי מדינות ערביות בשיתוף מזכ"ל האו"ם. ארה"ב ועשר מדינות נוספות התנגדו להחלטה, שאינה מחייבת בשלב זה. לא מעט מהמדינות התומכות בישראל החליטו להימנע

גלעד ארדן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)גלעד ארדן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

העצרת הכללית של האו"ם אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) הצעת החלטה הקוראת ל"הפסקת אש הומניטרית מיידית" ברצועת עזה. 153 מדינות הצביעו בעד ההצעה, עשר מדינות הצביעו נגד ו-23 נמנעו או נעדרו. בניגוד לעבר, ההצעה כללה הפעם קריאה לשחרור החטופים הישראלים בעזה ללא תנאי אולם לא כללה גינוי לחמאס.

רשימת המדינות שהצביעו נגד כוללת את ארה"ב, ישראל, צ'כיה, מיקרונזיה, פרגוואי, פפואה גינאה החדשה, ליבריה, נאורו, גוואטמלה ואוסטריה. עם המדינות שנמנעו נמנות, בין היתר, גרמניה, בריטניה, אוקראינה, גיאורגיה, ארגנטינה, בולגריה, הונגריה, הולנד, פנמה, דרום סודן, טוגו, טונגה, סלובקיה, אורוגוואי וליטא - מרביתן מדינות שהביעו תמיכה בישראל מאז הטבח בשביעי באוקטובר.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הציג בדיון שלט ועליו תמונה של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, לצד מספר טלפון פלסטיני והכיתוב: "תתקשרו אליו להפסקת אש". ארדן אמר בנאומו: "אם אתם רוצים הפסקת אש אמיתית, תתקשרו לחמאס ותבקשו את יחיא סינוואר. תגידו לחמאס שיניחו את נשקם, שיסגירו את עצמם ויחזירו את החטופים, ואז תקבלו הפסקת אש אמיתית שתימשך לתמיד".

ההחלטות שמתקבלות בעצרת הצהרתיות ואינן מחייבות את המדינות החברות באו"ם. עם זאת, גורמים מדיניים בישראל העלו חשש כי בעתיד ינסו מדינות לכפות החלטה אחרת, למשל הטלת סנקציות על ישראל.

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין א-שייח', אמר כי הקריאה בעצרת הכללית של האו"ם ל"הפסקת אש הומניטרית מיידית" ברצועת עזה "ממחישה את בידודה של ישראל בקרב הקהילה הבינלאומית, מה שמראה כי יש ליישם את ההחלטה באופן מיידי".

חמאס מצידו פרסם הודעה בתקשורת הפלסטינית, בה בירך על הצעת ההחלטה שעברה באו"ם. בכיר בחמאס פנה לקהילה הבינלאומית בדרישה להמשיך ללחוץ על ישראל לציית להחלטה. בהודעה שפרסם חמאס בנוגע להצעת ההחלטה, הוא התעלם מכך שהיא קוראת גם "לשחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלהאו"םחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה