חדשות בארץ

גלנט: "הולכים להכרעת החמאס, ניצור את התנאים לחזרת התושבים"

שר הביטחון יואב גלנט סייר בעיר שדרות ונפגש עם ראש העירייה אלון דוידי, שאמר כי התושבים לא יחזרו עד שהמציאות לא תשתנה. הממשלה אישרה את תקציב השיקום ליישובי העוטף

דוידי וגלנט (צילום: דוברות עיריית שדרות)דוידי וגלנט (צילום: דוברות עיריית שדרות)
אא

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (רביעי) בשדרות ונפגש עם ראש העיר, אלון דוידי. השר ביקר גם בתחנת המשטרה ההרוסה, שם שמע מרבש"צ העיר, רונן גבאי, על הקרב שהתנהל במקום, בו הוא לקח חלק ונפצע מירי של אחד המחבלים.

מרבית תושבי שדרות התפנו מהעיר במסגרת פינוי יישובי העוטף. מעט חזרו בשבועיים האחרונים. גלנט שמע מהנוכחים בפגישות עימו כי התושבים עדיין חוששים, ואמר: "השאלה כרגע היא איך חוזרים לחיים ומחזירים את העיר לתפקוד מלא. להערכתי זה לא ייקח הרבה זמן, לא מדובר על חודשים, מדובר על שבועות, כי העבודה בצפון הרצועה, עם כל המחירים והכאב, היא כזאת שמרסקת את התשתית שמסביב, כמו בית חנון וסביבותיה ומנהרותיה והבתים בשכונת הקצינים, בתל הווא, זה הכל נמחק, יש לזה משמעות".

דוידי התייחס לדברים: "אני מסתובב ושומע את התושבים, הם מאוד מתגעגעים לעיר שלהם, הם מאוד אוהבים את העיר, מחויבים לעיר, אבל כששואלים אותם אם הם חוזרים, הם מיד עונים 'לא. לא חוזרים עד שנרגיש שיש ביטחון פה, שהמציאות משתנית'. ראינו את זה בהפסקת האש, אנשים הגיעו לעיר, בשישי החל מטח רקטות ומיד הם חזרו למלונות. יש להם רצון לחזור וגעגועים, אבל הם אומרים שהמסר שאני צריך להעביר וזה מה שאני עושה, שהם רוצים ביטחון".

ראש העיר הוסיף: "כולנו תומכים בכם, תומכים בך, בראש הממשלה, שומעים את המילים הברורות שלכם, שלא תסיימו את העבודה עד שהחמאס יימחק, כולם רוצים ניצחון, חמאס מושמד".

השר גלנט הגיב: "זה מה שיהיה, אין אפשרות שלישית, אנחנו הולכים להכרעת החמאס, ייקח כמה זמן שזה ייקח, אנחנו את העניין הזה נביא לידי סיום, אין אפשרות אחרת. תוך כדי כך, אנחנו ניצור את התנאים לחזרת התושבים, בסוף זה תלוי גם בתושב, הוא צריך להחליט בעצמו אחרי שאנחנו ניצור את התנאים".

תושבי היישובים שפונו מהעוטף החלו לעזוב את בתי המלון בהם שהו, ולעבור לאתרי מגורים חלופיים, עד שהיישובים ישוקמו וייבנו מחדש. אלה שהתגוררו ביישובים שלא נפגעו, אבל פונו בגלל קרבתם לרצועה, חוששים לחזור.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, שנפגש השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם ראשי רשויות נוספים במרחב, ביטא תחושה דומה ואמר כי יש להסיר את האיום הביטחוני מעל פני היישובים והתושבים בטרם תקודם חזרתם הביתה. עידאן קרא גם לחדול מהשיח בדבר השיבה הביתה עד להסרת האיום: "לא ייתכן שממשיכים לדבר על לשוב הביתה, כשהאיום לא הוסר והחיים כאן, בצל המלחמה הם לא חיים. קודם הסרת האיום ורק אחר כך קידום חזרת תושבים לבתיהם".

בתחילת השבוע אישרה הממשלה את מתווה התוכנית הרב-שנתית של מנהלת תקומה, לחידוש החבל והיישובים שנפגעו. מסגרת התוכנית מהווה תשתית ומסגרת תקציבית רחבה ל- 5 שנים, 2024-2028, בגובה 18 מיליארד שקלים. עם אישור המסגרת תגבש המנהלת תכנית מפורטת רב שנתית, שתתפרסם בתוך 100 יום, והיא תאגד תכנית חומש לשיקום ופיתוח החבל, שייקרא מעתה "תקומה" ולא עוטף עזה.

תגיות:שדרותיואב גלנטמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה