חדשות בארץ

"היכו אותי בנשק, כיסו את ראש החטופות בחיג'אב": החטוף משחזר

ויצ'יאן טמטונג, אזרח תיאלנדי ששהה במנהרה עם חטופים ישראלים, מספר מה עבר עליהם בשבי: "בשבועיים הראשונים סבלתי ממיגרנה ונראיתי כמו משוגע. דיברתי לעצמי והלכתי הלוך ושוב, עד שמחבלי חמאס אמרו לי להפסיק"

אא

ויצ'יאן טמטונג הוא עובד תאילנדי שנחטף מדירתו בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר, ושוחרר מהשבי אחרי 51 יום. בריאיון לחדשות 12, הוא סיפר על הימים הנוראים בשבי, ההתעללות שעבר והיחס לחטופות הישראליות.

"המחבלים גררו אותי בכוח, היכו אותי בנשק ובבעיטות ולקחו אותי למנהרה יחד עם עוד קבוצת חטופים ישראלים", שחזר טמטונג. "בשבועיים הראשונים סבלתי ממיגרנה ונראיתי כמו משוגע. דיברתי לעצמי והלכתי הלוך ושוב, עד שמחבלי חמאס אמרו לי להפסיק".

"בדרך כלל ניחמנו זה את זה, החזקנו ידיים, אחזנו זה בכתפו של זה. מאחר שאני לא יודע לדבר עברית, היו ימים שהחטופים באו אליי ועשו תנועות ידיים, אמרו לי להמשיך להילחם. בשלב מסוים הגיעו המחבלים עם מצלמות ותיעדו את החטופים. הם הקליטו סרטון ביום העשירי, אני זוכר את זה. היה נראה שהם אמרו לאחד החטופים מה להגיד בסרטון, ואז הוא דיבר קצת. הוא כמעט בכה, אני לא בטוח על מה הם דיברו".

לאחר 41 יום הם עברו למנהרה אחרת יחד עם חטופות ישראליות. "הן נראו מאוד מותשות. הן היו צריכות לעצור אחרי הליכה קצרה, ואז שוב לעצור. פני הנשים היו מכוסים בחיג'אב".

טמטונג העביר את שמות החטופים שהיו איתו. הוא זוכר כל אחד ואחת מהן: "בסוף הם קראו לי ואמרו 'אתה, טון, לך הביתה, תאילנד'. ככה אמרו לי". 23 תושבי תאילנד כבר שוחררו, שמונה עדיין בשבי והוא מצפה לשחרורם.

תגיות:חטופיםחמאסעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה