הלימוד היומי
הלימוד היומי: האם מותר בשבת לחמם מאכל בשנית, ולמה השידוך לא מגיע? (יום שישי, ג' בטבת)
גם אם אתם עסוקים, נצלו כמה דקות פנויות ללימוד היומי. שתפו משפחה וחברים
- הידברות
- פורסם ג' טבת התשפ"ד
הציטוט היומי
"מכל המתנות הטובות שתורת ישראל העניקה למחזיקים בה,
אין מתנה טובה המנחילה את אושר החיים בשפע רב כל כך, כמצוה הקדומה ביותר,
היא מצות השבת".
(הרב הירש).
2 הלכות ביום מתוך 'בהלכה ובאגדה', עפ"י פסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל
האם מותר בשבת לחמם מאכל בשנית?
ההיתר לחזור ולחמם את המאכל, הוא רק בתנאי שמחמם על אש מכוסה, אבל על אש גלויה, אסור לחממו, משום "מֶחְזֵי כמבשל". דהיינו, שכשהאש גלויה, נראה כמבשל, אבל כשהאש מכוסה, אינו נראה כמבשל, מאחר ואין דרך העולם לבשל כך.
על כן, מותר לתת תבשיל מבושל על הפלאטה בשבת, מאחר ואין רגילות העולם לבשל בה אלא לחמם בלבד. וכן מותר לתת תבשיל מבושל על טס פח המכסה את להבות האש, כי אין דרך העולם לבשל כך.
האם יש הבדל בסוגי המאכלים לצורך חימום בשנית?
ההיתר הוא דווקא בתבשיל יבש כאורז ובורקס או בתבשיל שרובו יבש כדגים או בשר עם רוטב וכיוצא בזה, אבל בתבשיל לח כמרק או שרובו לח, אסור לחממו, כי "יש בישול אחר בישול בלח".
אשר על כן, תבשיל שיש בו תפוחי אדמה, בשר, חומוס, שעועית, חיטה ואורז, ומיעוטו מרק, ומבושל כל צרכו, והניחו במקרר, מותר לחזור ולחממו בשבת על פלאטה או אש מכוסה, כיון שרובו יבש ומיעוטו לח. וכמו כן, תבשיל דגים ומעט רוטב, אף שהוא חפץ גם ברוטב שיתחמם כדי לטבלו בלחם ולאוכלו, מותר לחממו.
פרשת מקץ – דבר תורה קצר לשולחן השבת
"ויריצוהו מן הבור" (מא, יד)
למה חשוב הדגיש שמריצים את יוסף מהבור?
הספורנו מסביר כך: “ויריצוהו מן הבור – כדרך כל תשועת ה’, שנעשית כמו רגע, כאמרו (ישעיה נו, א) ‘כי קרובה ישועתי לבא’… וכך היה ענין מצרים, כאמרו (שמות יב, לט) ‘כי גורשו ממצרים’, כאמרם ז”ל, שלא הספיק בצקן של אבותינו להחמיץ וכו’. וכן אמר לעשות לעתיד, כאמרו (מלאכי ג, א) ‘ופתאום יבא אל היכלו האדון וכו'”.
המסר שעולה מתוך המילה "ויריצוהו" – מהרגע שנקבע לאדם הישועה – זה יקרה מיד, במהירות ובלי עיכובים מיותרים.
חיזוק לנשמה
"אני מתחזקת 3 שנים והשידוך שלי עדיין לא מגיע. למה?" הרב שניר גואטה במסר מחזק של אמונה. צפו
החליפו עכשיו את אפליקציית טיקטוק בהידברות Shorts וצפו בתוכן איכותי ומחזק.
לחצו כאן להורדה >>