חדשות בארץ

בישיבת ההסדר מתקשים להתייצב: תלמיד שביעי נפל בקרבות בעזה

לוחם שריון אלישע לוינשטרן הי"ד נפל הלילה בדרום רצועת עזה, התלמיד השביעי של ישיבת ההסדר ירוחם שנפל מתחילת המלחמה. ראש הישיבה הרב וולפסון: "הכאב גדול מנשוא. כל פעם שאנחנו מקווים שהצלחנו להתייצב, אנחנו חוטפים מכה נוספת"

בעיגול: אלישע לוינשטרן הי"ד (צילום: דובר צה"ל, צילום רקע: shutterstock)בעיגול: אלישע לוינשטרן הי"ד (צילום: דובר צה"ל, צילום רקע: shutterstock)
אא

ישיבת ההסדר בירוחם שכלה בוגר נוסף. היום (חמישי) התיר דובר צה"ל לפרסום כי רס"ר (מיל׳) אלישע לוינשטרן (38) מהיישוב חריש, לוחם בשריון בגדוד 8104, נפל בקרבות בדרום רצועת עזה. הוא תלמידה השביעי של הישיבה שנהרג מאז תחילת הלחימה.

לוינשטרן הי"ד, נשוי ואב לשישה ילדים, היה תלמיד מחזור י"א בישיבה. בנוסף אליו נפלו במלחמה: תלמיד הישיבה, לוחם השריון סמל אריאל אליהו שנפל במתקפת 7 באוקטובר; בוגר הישיבה, לוחם השריון רס"ל (במיל') ינון פליישמן, שנפל באסון התהפכות הטנק בגבול לבנון; לוחם גבעתי, סמ"ר איתן דב רוזנצוויג; קצין השריון, סרן איתן פיש; לוחם השריון, סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי; ובוגר הישיבה, רס"מ (מיל') גדעון אילני. ארבעת האחרונים נפלו בקרבות בעזה. הי"ד.

בישיבה ספדו הבוקר ללוינשטרן: "בנר השביעי הזה של חנוכה, קיבלנו בשורות קשות מנשוא. הנר השביעי ניטל מאתנו. האור המזהיר של אלישע היקר נדם. אנחנו עוד זוכרים איך בדבקות, שנה אחרי שנה, אלישע הגיע בכל ראשי השנים, עם כל משפחתו הנהדרת, לתפילות בישיבה. אלישע היקר, האור שלך מאיר ועדיין זוהר במלוא פשטותו ויפעתו בתוכנו. אנחנו מבטיחים להמשיך ולהטיב את נרות יראת השמים המחייכת, את הלמדנות האהובה, את הארת הפנים הפשוטה והמחממת שלך, ולהעלות אותם תמיד על לוח ליבנו, בדיבורים של קודש בבית המדרש ובכל מרחבי העולם הזה".

ראש ישיבת ההסדר, הרב חיים וולפסון, הוסיף: "אלישע היה מאוד אהוב על כולם. אדם מאיר פנים, ישר, וצדיק. אוהב תורה ואנשים והיה אהוב על כולם. הוא אומנם סיים את הלימודים, אבל לא עזב את הישיבה לעולם. הגיע עם המשפחה אשתו והילדים, בראש השנה, יום כיפור ופורים. תמיד שמר על קשר עם כל רבני הישיבה והכאב גדול".

על ריבוי הנופלים בישיבה שמונה 300 תלמידים, אמר הרב: "אנחנו המומים, כואבים, מטולטלים, זועקים ואין לי שום מילים שיכולות לתאר את התחושות והכאב שאנחנו מרגישים. אני לא יודע כיצד מתרוממים מזה. כל פעם שאנחנו כותבים שהצלחנו להתייצב, אנחנו חוטפים מכה נוספת, אז אנחנו עוד לא עסוקים בלהתרומם, אנחנו עסוקים בלהתייצב, בניסיון לתמוך ולפגוש את החיילים שלנו. יש לנו חיילים שנמצאים היום בתוך עזה במגע עם קרבות מאוד לא פשוטים. יש לנו צוות שלחם בקרב בשג'עייה שבו נפלו מג"ד גולני והמ"פ שנפל, היה מ"פ של תלמידים שלנו לאורך המסלול".

"אנחנו מאמינים מאוד שעם ישראל צריך להילחם ומבינים את המחיר הכואב של המלחמה. אני לא חושב שהבנו לעומק מה המשמעות של המחיר שאפשר לשלם במלחמה, אנחנו מקבלים את זה בהשלמה, בגלל העובדה שאנחנו מזדהים מאוד עם המטרה של המלחמה הזו ומבינים שזה מחיר שאם עם ישראל לא ישלם אותו עכשיו וכמו שאנחנו רואים המחיר כל הזמן עולה, נצטרך לשלם מחיר אחר", סיכם הרב וולפסון.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלישיבת ההסדר ירוחםחללי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה