חדשות בארץ

תיעוד: שיחת הקשר האחרונה של מג"ד גולני לפני נפילתו בשג'עייה

צה"ל התיר לפרסום את דבריו של סא"ל תומר גרינברג הי"ד, מפקד גדוד 13, שעלה בקשר מול מח"ט גולני ועדכן שהוא עומד להיכנס למבנה בו מתבצרים מחבלים. בתקרית נהרגו תשעה לוחמים, ביניהם גרינברג

הלוחמים בעזה (צילום: דובר צה"ל)הלוחמים בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

"אני עם כל הגדוד שלי, מה שצריך נעשה, מחכים למשימות". כך נשמע ברשת הקשר מפקד גדוד 13 בגולני, סא"ל תומר גרינברג הי"ד, דקות לפני שנפל בקרב בשג'עייה.

צה"ל התיר היום (חמישי) לפרסום את השיחה שניהל גרינברג עם מפקד חטיבת גולני, אל"מ יאיר פלאי, בעת שקפץ לחלץ תחת אש את הלוחמים שנפגעו באחד המבנים בו התבצרו מחבלים. כמו כן הותרה לפרסום פקודת הלחימה שהקריא גרינברג ביום בו הגדוד שלו נכנס להילחם בשכונה בעזה. "אנחנו יוצאים להתקפה על שג'עייה. זאת הפעם החשובה ביותר" – אמר אז.

(צילום: דובר צה"ל)

כזכור, תשעה לוחמים, בהם גרינברג ואל"מ יצחק בן בשט, נהרגו בקרב בשג'עייה. התקרית ארעה במהלך התקפה על הקסבה של השכונה. לוחמי צוות הקרב הגדודי מגדוד 53 נתקלו במחבלים, שביצעו ירי לעבר הכוח מתוך מבנה שבתוכו מנהרה תת-קרקעית.

מפקדי הגדודים ששהו במרחב קפצו מיד בהישמע הדיווח בקשר, על מנת לחלץ את הכוח ששהה במבנה. המפקדים הסתערו והשיבו באש על מנת לחלץ לאחור את הנפגעים. במסגרת הקרב נפלו תשעה מפקדים ולוחמים.

(צילום: דובר צה"ל)

חטיבת גולני נכנסה ללחימה בשכונה בתחילת החודש. שג'עייה הינה מעוז של חמאס בעיר עזה, בה מפקדות רבות ומנהרות תת-קרקעיות. על פי המידע שבידי צה"ל, הוחזקו בה חלק מהחטופים.

לחטיבת גולני יש "חשבון פתוח" עם שג'עייה. במבצע צוק איתן, בשנת 2014, אירעה בה תקרית הנגמ"ש, שבמהלכה ספג גדוד 13 שבעה הרוגים ונחטפה גופתו של אורון שאול הי"ד.

תגיות:גולנימלחמת חרבות ברזלסא"ל תומר גרינברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה