חדשות בארץ

היועץ של ביידן בישראל: "המלחמה תימשך חודשים"

ג'ק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, קיים פגישות עם ראש הממשלה, קבינט המלחמה וראש המוסד. לדבריו, "המלחמה תעבור לשלב שיתמקד בסיכולים של הנהגת חמאס"

נתניהו וסאליבן (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)נתניהו וסאליבן (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
אא

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב המבקר בישראל, אמר הבוקר (שישי) במסיבת עיתונאים שכינס בתל אביב כי האמריקנים והישראלים מסכימים על כך שהמלחמה נגד חמאס תימשך חודשים ותהיה בשלבים. סאליבן הוסיף כי בביקורו בישראל הוא ניהל "שיחות מועילות מאוד על מעבר מלחימה אינטנסיבית לשלב הבא של המלחמה בעזה".

הבכיר האמריקני נפגש אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ראש המוסד דדי ברנע, כמו גם עם חברי קבינט המלחמה. הוא העביר מסר מהנשיא ג'ו ביידן לפיו בארה"ב היו רוצים לראות את סיום המלחמה העצימה בעזה בתוך שבועות, עד סוף השנה הנוכחית. הן נתניהו והן שר הביטחון יואב גלנט הסבירו לסאליבן, כי המלחמה תימשך עד לחיסול חמאס וכי לצורך כך דרושים חודשים.

בהצהרה לתקשורת הבוקר אמר סאליבן כי "המלחמה תעבור לשלב שיתמקד בסיכולים של הנהגת חמאס, ובמבצעים על סמך מידע מודיעיני". סאליבן לא סיפק פרטים על לוח הזמנים, אך ציין כי ניהל עם נתניהו, גלנט וחברי קבינט המלחמה שיחות על לוח הזמנים והתנאים.

היועץ הדגיש כי "ארה"ב מצפה מישראל להראות בפועל את כוונותיה להימנע מפגיעה באזרחים בעזה. חמאס משתמש באזרחים בתור מגן אנושי, ומסתתר מאחורי בתי חולים ובתי ספר. לישראל אין כוונה לכבוש את רצועת עזה לתקופה ממושכת, והשליטה ברצועה צריכה לעבור לידי הפלסטינים בלוח זמנים מוגדר".

במסיבת העיתונאים סירב סאליבן להשיב אם הסיוע הצבאי של ארה"ב לישראל ייפגע, במידה שהמלחמה לא תעבור לשלב של לחימה בעצימות נמוכה, עם פחות אזרחים שנפגעים. הוא אמר כי הדרך הטובה ביותר להגיע להסכמה היא באמצעות דיונים מאחורי דלתיים סגורות.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלארה"בחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה