חדשות בארץ

היום ה-71 ללחימה: לוחם מילואים נהרג בגבול הצפון, היתקלויות רבות בעזה

רס"ב (מיל') יחזקאל עזריה, בן 53 מפתח תקווה, נפל בפעילות מבצעית במרחב מרגליות. חוליות מחבלים חוסלו במתחמי בתי ספר בעיר עזה ובבית חולים בג'באליה, שם נמצא ציוד לחימה במחלקת התינוקות

אמצעי לחימה בבית חולים בעזה (צילום: דובר צה"ל)אמצעי לחימה בבית חולים בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר הערב (מוצאי שבת) לפרסום את שמו של חלל צה"ל, רס"ב (מיל׳) יחזקאל עזריה, בן 53 מפתח תקווה, לוחם שיריון בגדוד 129, חטיבה 8. עזריה הי"ד נפל הבוקר מפגיעת כטב"ם ממולכד, ששיגרו מחבלי חיזבאללה אל מרחב היישוב מרגליות בגבול הצפון. בכך עלה מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה ל-451.

בתקרית נפצעו באורח קשה וקל שני לוחמי מילואים בגדס"ר 6609, חטיבת אלכסנדרוני. בנוסף, קצין שיריון מגדוד 7016, חטיבת קרייתי, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הפצועים פונו לבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

חיזבאללה שיגר במהלך סוף השבוע עשרות רקטות, טילי נ"ט ופצצות מרגמה לעבר יישובי הצפון ומוצבי צה"ל. כמו כן שוגרו מלבנון שני כטב"מים נושאי חומר נפץ. אחד יורט, והשני התפוצץ במרחב מרגליות וגרם למותו של עזריה. הערב שוגרו רקטות למרחב טבריה, והן יורטו מעל יבנאל. צה"ל הגיב לכל האירועים בירי, כולל תקיפה של מטוסי קרב בדרום לבנון. מספר מחבלי חיזבאללה חוסלו ונפגעו תשתיות טרור.

היתקלויות רבות בעזה

צה"ל מסר הערב כי הושלמה הפעילות במרחב בית החולים "כאמל עדואן" בג'אבליה, ששימש כמתחם של חמאס. במבצע אותרו אמצעי לחימה ונעצרו כ-90 מחבלים. מנהל בית החולים נעצר ביום חמישי והובא לחקירה בישראל. מיוחסות לו עבירות של סיוע לאויב במלחמה.

בימים האחרונים פעלו כוחות צוות הקרב החטיבתי 460 באוגדה 162 באזור בית החולים ובתוכו. חלק מהמחבלים שנעצרו השתתפו במתקפה הרצחנית בשבעה באוקטובר. כמו כן, הכוחות השמידו במרחב תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם רובים מסוג קלאצ'ניקוב, RPG, מטעני נפץ, ציוד צבאי של כוחות נוח'בה, ציוד טכנולוגי ומסמכים מודיעיניים של חמאס.

בפעילות בבית החולים לקחו חלק רכזי שב"כ וחוקרי השטח של יחידה 504. הצוותים חקרו את העובדים, שהודו כי ישנם אמצעי לחימה שהוחבאו במחלקת תינוקות בתוך אינקובטורים האמורים לשמש לטיפול בפגים. בתום החקירה, כוחות משייטת 13 איתרו אמצעי לחימה, מסמכים מסווגים ואמצעי קשר טקטיים.

לוחמי המילואים של צוות הקרב החטיבתי 551 זיהו תנועה של מספר מחבלי חמאס, על גג של מבנה שממנו בוצע ירי לעבר הכוחות במרחב ג'באליה. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר, שתקף והשמיד את המבנה.

בשכונת רימאל בעזה אותרו וחוסלו מחבלים שהסתתרו בתוך בתי ספר, ונוספים נכנעו. הפעילות בוצעה על ידי צוות הקרב של חטיבה 401 ושייטת 13, ונעשתה בעקבות מידע על מחבלים שמסתתרים בתוך בתי הספר "אלמעתצם באללה" ו"אלפאראבי".

במרחב חאן יונס תקף צה"ל מטרות רבות מן האוויר וכוחות הקרקע מחטיבת 4 פשטו על שורת דירות מבצעיות. הלוחמים מצאו בדירות אמצעי לחימה רבים ותשתיות תת-קרקעיות ששימשו את המחבלים.

לוחמי יחידת מגלן, בשיתוף עם לוחמי שב"כ, נלחמו בלב העיר חאן יונס בשכונה בה גדל יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה. באחד הקרבות פעלו הלוחמים על הריסות אחד הבתים שבהם התגורר סינוואר בשנים האחרונות, בית שהותקף מהאוויר בתחילת המלחמה. הלוחמים חיסלו במקום מספר מחבלים. אותרו קנה ארטילרי ארוך ופירים, שבאחד מהם נמצאו אמצעי לחימה.

בנוסף פשטו הלוחמים על ביתו של ראש המערך הרקטי של צפון חטיבת חאן יונס, שבו היו אמצעי לחימה וחומרים מודיעיניים. במהלך הקרבות במרחב זיהו לוחמי הקומנדו חוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה וכיוונה לעברם RPG. הלוחמים חיסלו את המחבלים לפני שהספיקו לירות לעברם.

תקיפות בוצעו הערב גם במרחב נוייראת שבמרכז עזה ובשייח' רדואן בצפון הרצועה. ספינות חיל הים תקפו מטרות בחופי מרכז הרצועה.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלחמאסצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה