חדשות בארץ

נתניהו: "אחרי חיסול החמאס רצועת עזה תהיה מפורזת, אם נפסיק החמאס ניצח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה לתקשורת, יחד עם השרים יואב גלנט ובני גנץ, וחזר על הצהרתו הקודמת לפיה "הרשות לא תשלוט בעזה"

נתניהו, גלנט וגנץ (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)נתניהו, גלנט וגנץ (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שבת) הצהרה לתקשורת, יחד עם השרים בני גנץ ויואב גלנט.

תחילה התייחס נתניהו לאסון ברצועה, במהלכו נהרגו שלושה מהחטופים: "כשעדכנו אותי על הטרגדיה הנוראה זה הלם בי. אלון, סאמר ויותם שרדו את התופת במשך 70 יום, היו כפסע מהחופש, ממש נגעו בגאולה, ודווקא אז קרה אסון. זה שבר לי את הלב, זה שבר לאומה כולה את הלב, וליבנו יוצא למשפחות בשעת יגונן הכבד. בשעה קשה זו חשוב לי לחזק גם את לוחמינו. אנחנו עושים ונעשה הכול כדי לשמור על חיי לוחמינו, על כל אחד ואחד מהם, ואנחנו נשתמש בכל האמצעים כדי שהם לא ייפגעו".

נתניהו הוסיף: "מאז הטרגדיה אתמול רודפת אותי מחשבה אחת – מה היה קורה אילו רק משהו אחר היה קורה. היינו כל כך קרובים לחבק אותם עכשיו, אבל לצערי אי אפשר להחזיר את הזמן לאחור. כל מי שלחם בשדה הקרב יודע שהמרחק בין ניצחון לאסון הוא כחוט השערה. ניישם את הלקחים, ולא נרפה מהמאמץ הצבאי והמדיני להחזיר את החטופים הביתה בשלום".

נתניהו הדגיש שוב, כפי שעשה בתקופה האחרונה, את עמדת הקבינט: "הלחץ הצבאי הכרחי גם להחזרת החטופים וגם להשגת ניצחון. רק הלחץ הצבאי יביא לשחרור כל חטופינו. בלעדיו אין לנו כלום".

כזכור, בשבוע שעבר ביקר בישראל היועץ לביטחון לאומי בארה"ב, ג'ק סאליבן, שהעביר מסר מהנשיא ג'ו ביידן לגבי המשך הלחימה. האמריקנים היו רוצים שהלחימה העצימה תסתיים בתוך מספר שבועות, אולי אפילו בסוף השנה הנוכחית. כמו כן, הם ציינו כי ישראל צריכה להציג תוכנית לגבי מעמד עזה ביום שאחרי המלחמה.

נתניהו אמר הערב כי הביע בפני היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב את הנחישות של ישראל להמשיך להילחם עד שלא יישקף עוד איום מעזה: "אני חוזר ואומר לידידינו – אנחנו נחושים יותר מאי פעם להמשיך עד הסוף, עד שנחסל את החמאס, עד שנחזיר את כל חטופינו ועד שנבטיח שבעזה לא יהיה שום גורם שמחנך לטרור, משלח טרור. במלחמה זו חייבים להמשיך עד לניצחון, על אף הלחצים הבינלאומיים ועל אף המחיר הכבד מנשואה שהמלחמה גובה מאתנו. אם נפסיק החמאס ניצח".

ראש הממשלה שב והדגיש כי הוא מתנגד לכך שפת"ח, הפלג שעומד בראש הרשות הפלסטינית, הוא שישלוט בעזה אחרי המלחמה. "אחרי חיסול החמאס רצועת עזה תהיה מפורזת, ולא יהיה בה שום גורם שיאיים עלינו ושום גורם שיחנך את ילדיו להשמדתנו. הניצחון ייקח זמן, אבל אנחנו נחושים להמשיך עד הסוף".

ראש הממשלה התייחס גם ללחימה בצפון ולעמדת ישראל לפיה הקהילה הבינלאומית חייבת ללחוץ על חיזבאללה לסגת אחורה לקווים שמצפון לנהר הליטני כפי שנקבע בעבר. "כשנסיים את חיסול החמאס ברור שלא נוכל להשאיר את גבול הצפון כמו שהוא. יש לנו 80 אלף איש שעזבו את יישוביהם ואנחנו  לא נוכל להרשות את  זה. זה ייפתר באחת משתי דרכים - או מדינית או בדרך אחרת" - סיכם ראש הממשלה.

שר הביטחון גלנט סיפר כי שוחח עם משפחות שלושת החטופים שנהרגו מאש צה"ל. לדבריו, "שמעתי את הכאב, אלה היו שיחות טעונות, כואבות, קשות. קודם כל למשפחות, אבל גם קשות לי באופן אישי. כשר הביטחון אני נושא באחריות לכל מה שקורה במערכת הביטחון, לכל מה שקורה במלחמה הזו. גם להישגים וגם למחירים וגם לטעויות הקשות. כך היה גם באירוע הזה שלשום. אירוע שחיילי צה"ל לא התכוונו להגיע אליו אבל כתוצאה משגיאות קשות הגענו אליו".

גלנט הוסיף כי צה"ל סיים תחקיר ראשוני, מסקנותיו הועברו אל המפקדים כדי שילמדו אותן, יעבירו אותן לחיילים ויטמיעו אותן בהקדם. "המחיר של המלחמה הוא מחיר כבד. אנחנו משלמים אותו יום-יום, אבל כאשר אתה יודע למה אתה מכוון, אתה יודע שאתה נלחם על צדקת הדרך, אתה יודע שאתה לוחם למען מטרה ראויה, אנחנו נאלצים לשלם מחיר, ואנחנו נכונים לעשות את זה עד להשגת ההישג השלם במלחמה הזאת – חיסולו הצבאי והשלטוני של ארגון החמאס והשבתם של כל החטופים לביתם ומשפחותיהם".

שר הביטחון ציין כי לדעתו בפעולה הקרקעית השיגה ישראל הישגים רבים וחשובים: "אילו היינו נשארים רק על הגדר דבר לא היה קורה. היינו ממתינים חודשיים, ואף אחד מהחטופים לא היה חוזר, והיינו מאבדים כל מה שיכולנו להשיג".

השר גנץ, אחרון הדוברים בהצהרה לתקשורת, אמר כי "המלחמה המתנהלת בעזה היא מלחמה קשה, מורכבת וכואבת, וכי האחריות של הדרג המדיני היא להמשיך להוביל את המערכה ולעשות הכול כדי להביא את החטופים הביתה. זה לא הזמן למילים גדולות, זה הזמן לעשייה. הלחימה תהיה ממושכת, את המטרות נצטרך להשיג, ונצטרך להבטיח שיש קדימות להשבת החטופים".

תגיות:בנימין נתניהוֿמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה