אמונה

כיצד ניתן לבטל גזירה קשה ולהביא לישועה? ככה תוכלו לשנות את המציאות

לשנות את המציאות על ידי התחזקות רוחנית – האם זה אפשרי, ואיך זה בדיוק עובד?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ייתכן ועל אדם מסוים נגזרה גזרה קשה על פי חשבונות שמים, וכן ייתכן מצב שבו על פי המציאות הטבעית, היינו נתוני המציאות הנוכחיים וחוקי ההיגיון לנוכח מצב מסוים – יהיו מי שאמורים לעבור דבר קשה. החדשות הטובות הן שזהו לא בהכרח סוף פסוק. ישנו פתח מילוט, המאפשר לצאת ממציאות מסוימת, זאת המתנהלת על פי הטבע וההיגיון, ולעבור למציאות אחרת, בה זוכים לראות עין בעין ישועות, הצלה והתרחשויות שמעל ההיגיון הטבעי.

באותה מציאות פלאית אנו לא כפופים עוד למערכת חוקים של היגיון, תחזיות, סטטיסטיקות וכללי הטבע, אלא עוברים להנהגה שהיא מעל הטבע. זהו מסלול שבו קיימת השגחה אלוקית פרטית של בורא עולם, שבה הכול יכול לקרות. והשאלה המתבקשת היא: כיצד זוכים לעלות להנהגה שהיא למעלה מן הטבע?

כדי לעלות להנהגה של מעל הטבע, אנו נדרשים בעצמנו לנהוג באופן שהוא מעל טבענו שלנו. כשאנחנו פועלים מעל הטבע שלנו, אז מידה כנגד מידה ה' ינהיג אותנו בהנהגה שהיא למעלה מן הטבע. כל מצוות התורה הן פעולות רוחניות שלמעלה מטבע האדם, כגון: שמירת שבת, שמירת הצניעות, ויתור למען האחר, צדקה, עבודת המידות, הקפדה על כשרות – וכן יתר המצוות, וזאת כיוון שהטבע שבאדם מושך אותו לעשות ככל אשר על רוחו, וכאשר האדם מתגבר ומתעלה על טבעו, מידה כנגד מידה הוא מתעלה למערכת הנהגה שהיא מעל הטבע. לכן, כאשר אדם מתחזק ומתעלה בדרגתו הרוחנית, כגון מקבל על עצמו לשמור שבת, הוא הופך להיות מונהג תחת הנהגה אלוקית על-טבעית.

רבנו בחיי בן אשר, מפרשני המקרא שחי לפני כ-700 שנה, מבאר על הפסוק "לֹא הִבִּיט אָוֶן בְּיַעֲקֹב וְלֹא רָאָה עָמָל בְּיִשְׂרָאֵל ה' אֱלֹקָיו עִמּוֹ וּתְרוּעַת מֶלֶךְ בּוֹ" (במדבר כ"ג, כ"א): "אימתי ה' אלקיו עמו? כשתרועת מלך בו, כשיש בהם דבקות עם המלך, והוא מלשון רעות, כי אז יהיו למעלה מן המזלות". כאשר יש חיבור מצידנו ודבקות שלנו בבורא עולם, אז זוכים שבורא עולם יהיה עמנו ומכאן עוברים להנהגה אלוקית למעלה מן הטבע.

פעולות רוחניות של התחזקות, תשובה, תפילה, מצוות ומעשים טובים, מוציאות אותנו מהמסלול של הטבע שהינו בשליטת המזלות, ומעבירות אותנו אל ההנהגה האלוקית שהיא מעל המציאות הטבעית. כשיהודי מתחזק, מתעלה בדרגתו הרוחנית ומתגבר על הטבע שלו, שמושך אותו כלפי הנוחות וההרגלים שלו, אז מידה כנגד מידה האדם זוכה לעבור ממסלול של הנהגת הטבע אל הנהגה אלוקית שהיא למעלה מן שליטת המזלות והטבע, ובכך ניתן לזכות לביטול גזירות ולישועות גדולות.

לעיתים אדם פרטי מקבל קשיים לחייו, או אומתנו בכללותה עוברת קשיים, שכל מטרתם היא לגרום לנו להתחזק ולעשות צעדים של התקדמות, ולכן בוודאי יש לפעול בפעולות רוחניות אלו, שבכוחן לעורר רחמי שמים ולשנות את המציאות. ואכן, פעמים רבות כאשר מתחזקים ומשנים מסלול רוחני, אותם התמודדויות וקשיים נעלמים, משום שהם השיגו את מטרתם. וכן לאחר צעד של התחזקות משמעותית, או לאחר מעשה מצווה עוצמתי הכרוך במסירות נפש, פעמים רבות זוכים לישועה גדולה.

תגיות:גזירהישועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה