חדשות בארץ

רז בן עמי, שחזרה מהשבי, בדמעות: "לא אחיה בלי בעלי"

רובי חן, אבא של איתי חן החטוף בעזה: "אנחנו המשפחות חיים בתוך 'רולטה רוסית'. אנחנו שואלים את עצמנו מי הקורבן הבא"

בעיגול: רז בן עמי (צילומים: אבשלום ששוני)בעיגול: רז בן עמי (צילומים: אבשלום ששוני)
אא

רז בן עמי שוחררה משבי חמאס לאחר 54 ימים, ובעלה אוהד עדיין חטוף בעזה. בן עמי, שהגיעה לארץ, מרגישה כי לא עושים הכל כדי להחזיר את בעלה. במהלך כנס שנערך אתמול (מוצ"ש) אמרה בדמעות: "לא קל לי לעמוד פה הערב. החלטתי להגיע כי זו שעת חירום. חזרתי משבי החמאס ויש לי שלוש בנות מקסימות שעשו הכל בשביל להחזיר אותי הביתה. יש לי עדיין בעל אהוב שנמצא בשבי חמאס. אני לא אחיה בלעדיו. לפני 10 ימים הגעתי לפגישה עם חברי הקבינט, התחננתי בפניהם והזהרתי שהלחימה עלולה לגרום לפגיעה בחטופים. לצערי צדקתי. אני ניצלתי, אך אם המתווה לשחרור החטופים היה נדחה בשבוע, אולי לא הייתי פה.

החטופים חווים שם תופת ונמצאים בסכנת חיים ממשית. כל יום, כל שעה, כל דקה, היא קריטית. ישראל חייבת להניח מתווה פעימות נוסף ולרתום את העולם לקידומו! פעולה צבאית בלבד לא תציל את חייהם של החטופים. החזרת החטופים תמורת אסירים היא דחופה וקריטית. הפסיביות של קבינט המלחמה לא תביא להחזרת החטופים בחיים. יוזמה היא עוצמה ולא חולשה. הציגו מתווה להחזרת החטופים עכשיו ורתמו את העולם לקידומו. הבטחתם שתביאו את החטופים בחיים. למה אתם מחכים?".

נועם פרי, ביתו של חיים פרי (80), שנחטף מביתו מקיבוץ ניר עוז, נכחה גם היא במקום ואמרה: "ברצוני לשלוח חיבוק וחיזוק לכל מפקדי צה"ל, כולל החיילים שהיו מעורבים בטרגדיה הנוראית. אנחנו מאחוריכם, תרימו ראש. אנחנו עומדים מאחוריכם. אנחנו מודים לרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ שעושים ימים כלילות בכדי לחדש את המשא ומתן, זו גם הבקשה שלנו מהקבינט. שמענו לפני 10 ימים שהתנאים עוד לא הבשילו ושהלחץ הצבאי יוביל לעסקה. בינתיים אנחנו מקבלים עוד ועוד חטופים שחוזרים כגופות. אנחנו מבקשים את הדבר המתבקש ביותר מקבינט המלחמה: הניחו מתווה על השולחן. אנחנו לא מקבלים תגובה או מענה מהם, רק חטופים הרוגים. אם לא נראה שהקבינט חותר למתווה עוד היום, נעביר את הפעילות שלנו מכיכר החטופים לקריה. אנחנו רוצים להגיע למתווה עוד היום".

דני אלגרט, אח של יצחק אלגרט שנחטף מקיבוץ ניר עוז, הוסיף: "אני רוצה להודות לחיילים האמיצים שלנו שעושים עבודת קודש למען החזרת החטופים. דרשנו מקבינט המלחמה שיצור איתנו קשר והם יתעלמו מאיתנו. אין זמן בלו"ז שלהם לפגוש את המשפחות, למרות שזו אחת ממטרות המלחמה. אנחנו צריכים לרדוף אחריהם, לצעוד 5 ימים לירושלים, כדי שיתייחסו אלינו. אם הם לא באים אלינו, נבוא אליהם. למה מחכה קבינט המלחמה, שסינוואר יגדל ערכים וישחרר את החטופים? בכל יום אנחנו מקבלים עוד חטופים שחוזרים בארונות".

רובי חן, אבא של איתי חן החטוף בעזה, התבטא גם הוא ואמר: "הסבירו לנו בפעם האחרונה שלנו עם הקבינט שהמהלך הקרקעי יביא לנו את החטופים חיים הביתה. בינתיים עברו עשרה ימים ואנחנו מקבלים רק גופות. אולי הגיע הזמן לשנות את הנחות היסוד הללו? בינתיים אנחנו המשפחות חיים בתוך 'רולטה רוסית'. אנחנו שואלים את עצמנו מי הקורבן הבא. אין לנו זמן לבזבז. למה מחכים, שיבואו עוד 10 חטופים בארון? אנחנו רוצים לקבל את ההצעה לשחרור החטופים".

תגיות:חטופיםרז בן עמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה