פורום מומחיות

מה גורם לשינה של הילד להיות קצרה ומקוטעת?

הילד קם מוקדם מדי, ולא ישן טוב בלילה. למה זה קורה, ומה עושים עם זה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בן השנתיים שלנו הוא ילד אנרגטי מאוד, אבל בלילה דווקא ישן בשקט עד היום. בזמן האחרון הוא קם מוקדם מאוד בבוקר ולא חוזר לישון, וגם קם לפעמים באמצע הלילה כמה פעמים. ממה נגרמת הערנות שלו? אפשר לעשות משהו?

השינה שלנו, של ילדים ושל מבוגרים, אף פעם אינה שינה רציפה. היא בנויה ממחזורי שינה, מיקיצות קצרות. על פי רוב אנחנו מסתובבים לצד השני ונרדמים בחזרה. גם הילד כך. מה לעשות כשזה לא כך?

לפני הכול: לעזור לילד ללכת לישון ברוגע. כשהוא הולך לישון רגוע, הוא חווה רוגע גם בשנתו, ועל פי רוב לא יהיה דבר שיגרום לו להקיץ משנתו ולחפש פתרונות מחוצה לה.

אם הילד מכור מידי למוצץ, והמוצץ נופל מפיו, או אם הוא התרגל לבקבוק, ובכל פעם שמתעורר רק הבקבוק מרגיע אותו – הוא כאילו גם בשנתו מצפה לדבר החיצוני הזה, ומושפע מחסרונו.

הורים שיושבים ליד הילד, מרדימים אותו בשירי ערש שלא נגמרים, מספרים עוד סיפור ועוד ועוד וכאילו מוכנים לעשות הכול כדי שסוף סוף ייתן להם הקטן שקט, עלולים למצוא ילד שמתעורר באמצע הלילה, כי הוא חש בזאת, ומשהו בתוכו גורם לו להתעורר ולהיות בטוח בכך שהוריו עדיין שם ולא ברחו ממנו.

ילד שבטוח במיטתו, רגוע באהבת הוריו גם כשהם לא לידו, שקט בנפשו – יצליח בצורה טובה יותר לא להקיץ מספר פעמים בלילה ולא לקום מוקדם מאוד בבוקר.

(מנוחה פוקס, סופרת ומומחית תהליכי חינוך)

תגיות:שינהפורום מומחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה