חדשות בארץ

צה"ל פועל בתוך חאן יונס; כ-200 מטרות הותקפו בעזה ביממה האחרונה

כוחות צה"ל פשטו על מבנים בתוך העיר השנייה בגודלה בעזה וחשפו מנהרות באתרים של אונר"א. צה"ל תגבר את האימונים של היחידות לקראת אפשרות להסלמה בגבול לבנון

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

הלחימה נכנסה ליומה ה-72 ללחימה ודובר צה"ל עדכן היום (ראשון) כי ביממה האחרונה הותקפו כ-200 מטרות ברחבי הרצועה. צה"ל פועל בתוך העיר חאן יונס, בנוסף לקרבות שעדיין מתנהלים בגב'אליה ובשג'עייה שבעיר עזה.

לוחמי חטיבת הצנחנים ביצעו פשיטה על דירה מבצעית במרחב שג'עייה, במהלך הפשיטה נמצאו אמצעי לחימה, מטענים, קלאצ'ים, מטענים ורימונים. בנוסף, נמצא פיר התקפי שאורכו למעלה מ-15 מטר. לוחמי החטיבה הכווינו כלי טיס של חיל האוויר לתקיפת הפיר. במרחב ג'באליה חוסלו מחבלים בהיתקלויות עם לוחמי צה"ל.

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בשטח הרצועה (צילום: דובר צה"ל)

עוצבת הקומנדו וכלי טיס של חיל האוויר השמידו מחסן אמל"ח שנמצא בבית פעיל חמאס. מחסן זה היווה נקודת התחמשות משמעותית לחוליות המחבלים באזור. בנוסף, זוהו שבעה מחבלים חמושים במרחב חאן יונס, לאחר האיתור, כלי טיס מאויש מרחוק שהוכוון לנקודה חיסל את המחבלים.

לוחמי מילואים מחטיבה 646 פשטו על מבנה סמוך לבית ספר של אונר"א בו אותרו מכונות לייצור חלקי רקטות. כמו כן, בסמוך לבית הספר אותרו שלושה פירי מנהרות.

אוגדה 98 מובילה את המתקפה על חאן יונס, מעוז החמאס ובה על פי ההערכות נמצאים מרבית בכירי ארגון הטרור. כוחות צה"ל הפועלים בעיר כוללים את חטיבת הקומנדו על יחידות: מגלן, אגוז ודובדבן וכן את חטיבה 7 של השיריון וחטיבת גבעתי. על פי המידע שיש בידי צה"ל, התכנסו אלפי אנשי חמאס שהגיע אליה מרחבי הרצועה.

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל פרסם בתקשורת הבינלאומית כי במסגרת הלחימה בג׳באליה, ביצעו לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל סריקות במרחב. באחת הסריקות, הלוחמים איתרו פיר מנהרה בתוך חדר הילדים הממוקם במרתף המבנה. מדובר בפיר אסטרטגי עם מדרגות בנויות בתוכו. הפיר הושמד על ידי כוחות ההנדסה של החטיבה.

דובר צה"ל: כוחות בסדיר ובמילואים מגבירים את הכשירות ללחימה בגבול הצפון

החיזבאללה שיגר היום רקטות ופצצות מרגמה לעבר מוצבים בגבול הצפון. לא דווח על נפגעים. צה"ל תקף בתגובה בירי ארטילרי את מקורות הירי בדרום לבנון.

דובר צה"ל התיר לפרסום כי כוחות צה"ל בסדיר ובמילואים מקיימים אימונים להעלאת הכשירות לתרחישים אפשריים נוספים בגבול הצפוני, כחלק מתוכנית "זמן יקר". מטרת התכנית הינה לאמן את הכוחות הלוחמים במילואים במקביל למשימות ההגנה השונות בזמן חירום.

במסגרת התוכנית הכוחות מבצעים אימונים ביום ובלילה, הכשרות להפעלת רק"ם, הסמכות על אמצעי לחימה שונים ומגוונים, אימונים בשטח בנוי ופתוח, מרמת המחלקה ועד צוותי הקרב הגדודיים. צה"ל ציין כי "האימון נועד לדמות באופן הטוב ביותר את השילוביות הרב-זרועית בלחימה, זאת לצד מימוש כל משימות ההגנה בגבול הצפוני. כמו כן, ביוזמה של פיקוד הצפון נבנתה קריית מאמנים הכוללת מאמני ירי, ניידת הפעלת אש ואימוני ירי עם כלל אמצעי הלחימה".

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה