חדשות בארץ

סורבה בקשה של משפחת החטוף שנורה על ידי חיילים להכיר בו כחלל צה"ל

משפחתו של אלון שמריז הי"ד שהובא היום למנוחות הגישה את הבקשה לצה"ל ונענתה בשלילה. הנימוק: הוכר כחלל פעולות איבה. המשפחה: "זה המעט שצה"ל יכול היה לעשות למעננו"

החטופים בעזה (צילום: Miriam Alster/FLASH90)החטופים בעזה (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

בבית העלמין בקיבוץ שפיים הובא אחר הצהריים (ראשון) למנוחות אלון שמריז הי"ד, החטוף מכפר עזה שהצליח להימלט משוביו בשג'עייה ונורה למוות על ידי חיילי צה"ל. בחדשות 12 דווח כי משפחתו הגישה בקשה לצה"ל להכיר בו כחלל, אולם נענתה היום בשלילה. הנימוק: הוא הוכר כנפגע פעולות איבה.

בני המשפחה ציינו בבקשה כי "נסיבות נפילתו של אלון הן טראגיות וקיצוניות. הוא נלחם את דרכו אל החופש, יחד עם יותם וסאמר, ויחד איתם הגיע עד כוח צה"ל, ששגה ופתח באש על אף שנשאו דגל לבן. בנסיבות אלו אך ראוי שיוכרו כפי שהם, גיבורים ולוחמים, מלאי תושייה שנפלו בקרב, חללי צה"ל".

למשפחה הוסבר כי שלושת החטופים שנהרגו בתקרית הטראגית הוכרו אוטומטית כנפגעי פעולות איבה, ומשפחותיהם נמצאות בטיפול הביטוח הלאומי. המשפחה הגיבה על ההחלטה: "לא ברור כיצד צה"ל מקבל החלטה אחרת. זה המעט שצה"ל יכול לעשות עבורינו, בוודאי אחרי הטעויות הטרגיות שאירעו".

בהלוויתו של שמריז ספד לו אחיו עידו: "תודה לעם שעטף אותנו בתקווה. אחי, במותך תצווה חיים, שיבינו שצריכים לשחרר את החטופים מהר. הלכתי להגן על הקיבוץ ולא הגנתי עליך. הוחזקת על-ידי מפלצות בלי מים. באמת ברחת מכולם, חיכית לגאולה. ראית כבר את האור מסכן שלי. עשית הכול נכון. חשבתי שהנורא מכל היה, חשבתי שנגמרו לי הדמעות ושוב זה קרה".

האח יונתן ספד אף הוא: "המוות שלך לא היה לחינם. השם שלך יהיה סמל לכולם, אני רוצה לחבק אותך אח קטן שלי, רק אלוהים יודע מה עברת. אני אדבר איתך בחלומות. נכשלתי כאח גדול, לא שמרתי עליך. לא חשבתי שההודעה ששלחתי לך תהיה האחרונה".

.שמריז, שנחטף לרצועה מביתו בכפר עזה ושרד בשבי חמאס 70 ימים, נורה למוות בידי חיילי צה"ל יחד עם יותם חיים הי"ד וסאמר פואד אל-טלאלקה ז"ל. תחקיר צה"ל העלה כי החיילים שירו בהם פעלו בניגוד להוראות הפתיח הבאש כלפי אזרחים לא חמושים הנושאים דגל לבן.

תגיות:חטופים בעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה