חדשות בארץ

הרמטכ"ל ללוחמים בעזה: "נקווה שתהיה עוד הזדמנות עם חטופים ונעשה את הדבר הנכון"

רא"ל הרצי הלוי סייר בקרב הכוחות הלוחמים בצפון הרצועה ושוחח עם לוחמים בעקבות התקרית הטראגית בשישי. הורה חד משמעית: "גם אם יבוא עזתי עם דגל לבן לא יורים"

הלוי עם חיילים היום בעזה (צילום: דובר צה"ל)הלוי עם חיילים היום בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים היום (ראשון) סיור בצפון הרצועה ונפגש עם חיילי צה"ל. הצבא ממשיך לתחקר את התקרית הטראגית שארעה שלשום, בה ירו חיילים למוות בשלושה מהחטופים הישראלים, והרמטכ"ל שוחח על הנושא עם הלוחמים.

בהתייחסו לאירוע הקשה אמר הלוי: "אני אומר לכם בצורה מאוד פשוטה, האירוע הוא אירוע מאוד קשה וכואב ואף אחד לא יבוא ויאמר אחרת. זה אירוע שממש בקלות יכול היה לא לקרות. תחשבו, הרי למה באנו לתמרון? אנחנו שמנו שלוש מטרות: לפרק את חמאס, להחזיר את הביטחון לתושבי העוטף ואתם פה על המסדרון שממנו יצאו התקפות כל כך קשות לבארי, והמשימה השלישית היא השבת החטופים".

לדברי הרמטכ"ל, "עכשיו אנחנו כולנו מאוד רוצים את זה. ואני אומר לכם, באירוע הזה יצאו שלושה אנשים, הם לקחו בחשבון שהם לוקחים סיכון שהם באים לכוח צה"ל. כדי להפחית את הסיכון הם באמת חשבו, הם הורידו חולצות כדי שאף אחד לא יחשוב שיש עליהם מטען והחזיקו בד לבן על מוט כדי לזהות עצמם. באו ודיברו בעברית, קראו הצילו. הלוחמים שלנו, שאני לא פגשתי אותם עוד אבל אני בטוח שהם הטובים ביותר כי כולם רוצים לעשות טוב, ואני בטוח שהם היו בטוחים שהם עושים את הדבר הכי נכון. אבל אני מדבר איתכם לא כדי להגיד אם הם היו בסדר או לא, אלא כדי שאנחנו קדימה נהיה בסדר. אתה רואה שני אנשים, הם עם ידיים למעלה ובלי חולצות, קח שתי שניות. ואני רוצה להגיד לכם משהו לא פחות חשוב. מה אם זה שני עזתים עם דגל לבן שיוצאים להיכנע, מה אנחנו יורים בהם? בשום פנים ואופן לא. זה לא צה״ל".

הלוי הוסיף: "אני אומר לכם שמי שהתבלבל פה, גם מי שנלחם ועכשיו מניח את הנשק ומרים ידיים, אנחנו שובים אותו, אנחנו לא יורים בו. אנחנו מוציאים המון מודיעין מהשבויים שיש לנו, יש לנו מעל אלף כבר. אנחנו לא יורים בהם כי צה"ל לא יורה בבן אדם שמרים ידיים. זו עוצמה, זו לא חולשה.  'תעבדו עם הראש'. אנחנו כל הזמן מרגישים שלחימה זה עם הידיים, לחימה זה עם הרגליים. אני אומר לכם רבותיי, אל תפסיקו לחשוב שניה אחת בלחימה. מי שמצליח תוך כדי הלחימה גם להפעיל את הראש - הוא פוגע באויב יותר טוב, פוגעים בו פחות, הוא עושה תחבולות יותר טוב, הוא פחות פוגע בכוחותינו. כל הזמן תעבדו עם הראש, והלוואי ותהיה לנו עוד הזדמנות שיגיעו אלינו חטופים או שנגיע אנחנו לבית ונעשה את הדבר הנכון. תעבירו את זה גם לכל החיילים מסביב".

תגיות:עזההרצי הלוימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה