חדשות בארץ

נחשף סיפור שחרורו של סינוואר מהכלא הישראלי: "הוא סירב לחתום שלא יעסוק בטרור"

אילן בורדה, לשעבר ראש חטיבת המודיעין בשב"ס, סיפר: "יש כיום בשירות בתי הסוהר אסירי חמאס ששפוטים לכמה מאסרי עולם, שאם אתה משחרר אותם — יחיא סינוואר הוא תלמיד ישיבה לידם"

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

"בליל השחרור של יחיא סינוואר מהכלא בישראל היו אמורים להשתחרר 470 אסירים. 130 יצאו, וכשהגיע תורו הוא לא הסכים לחתום על הטפסים של שב"כ שבהם הוא מתחייב לא לעסוק בטרור. ישבתי איתו ב–1:30 בלילה, והוא אמר שהוא לא חותם, ומבחינתו שלא יהיה שחרור. זה נמשך שעה וחצי, עד ששב"כ קיבל אישור לשחרר אותו בכל זאת. סינוואר ידע שאם לא ישתחרר — כל העסקה מבוטלת", כך אמר אילן בורדה, לשעבר ראש חטיבת המודיעין בשב"ס מספר בראיון ל"דה מרקר", על סיפור שחרורו של מנהיג חמאס מהכלא הישראלי.

בורדה סיפר בראיון כי "יש כיום בשירות בתי הסוהר אסירי חמאס ששפוטים לכמה מאסרי עולם, שאם אתה משחרר אותם - יחיא סינוואר הוא תלמיד ישיבה לידם. ניקח לדוגמה את הטילים שהתחילו באחרונה לשגר מצפון יהודה ושומרון לישראל — הם תולדה של תורה שיצאה מספר שכתב אחד מאלה שאמורים להשתחרר עכשיו". הוא ציין את שמו של בכיר חמאס, חסן סאלאמה ואמר: "אם הוא משתחרר - הוא משתלב מיד בזרוע הצבאית ובפעילות נגד ישראל".

כזכור, בסוף השבוע הפיץ צה"ל כרוזים ברצועת עזה נקראו התושבים להעביר להם מידע על מיקומם של ראשי חמאס, זאת בתמורה לסכום כסף נכבד. עבור מידע על יחיא סינוואר, למשל, צה"ל מוכן לשלם 400 אלף דולר. עבור אחיו מוחמד צה"ל ישלם 300 אלף דולר. על פי מידע שפרסם הכתב ניר דבורי, בין הבכירים שצה"ל מנסה לאתר נמצאים גם ראפע סלאמה, שמי שיעביר עליו מידע יקבל 200 אלף דולר, ועבור מוחמד דף צה"ל יעביר 100 אלף דולר.

בכרוזים שהופצו בעזה מטעם צה"ל נמסר לתושבים: "חמאס איבד את הכוח, סופו של הארגון קרב. למען עתידך, במתן מידע המאפשר לנו לעצור את האחראים שהביאו הרס לרצועת עזה - תקבל פרס כספי. תחשוב על עתידך, סודיות מוחלטת".

תגיות:טרוריחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה