חדשות בארץ

האם שמה של מלחמת "חרבות ברזל" ישתנה ל"בראשית"?

בממשלה מעוניינים לשנות את שם מלחמת "חרבות ברזל". הטענה של נתניהו: 'חרבות ברזל' זה שם של מבצע, לא של מלחמה. בין השמות שהוצעו: "מלחמת שמחת תורה" ו"מלחמת עזה"

(צילום: Chaim Goldberg/Flash90)(צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

הכתב מיכאל שמש מדווח הבוקר (שני) בכאן 11 כי בממשלת ישראל שוקלים לשנות את שמה של מלחמת "חרבות ברזל". על פי הדיווח, בין השמות הנבחנים נמצאים "מלחמת בראשית", "מלחמת עזה" ו"מלחמת שמחת תורה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אהב את השם "מלחמת בראשית", או באנגלית "the genesis war". גם שרים אחרים מתחו ביקורת על השם שנקבע, "חרבות ברזל", ולכן המהלך עשוי לצאת לדרך בקרוב. על פי המידע שפורסם, הטענה העיקרית היא שמדובר בשם של מבצע, ולא של מלחמה. חשוב לציין כי המיתוג "חרבות ברזל" מלווה את מדינת ישראל מאז כניסת המלחמה לתוקף וכן בנוגע למאבק להחזרת החטופים, כך שייתכן שיהיו התנגדויות לעניין הזה.

כך או כך, מה שחשוב כעת הוא המשך המלחמה ולא הדיון על שמה. על פי דיווחים אחרים במקביל, ישראל בוחנת יוזמות שונות לעסקאות חטופים נוספות. בתום דיון קבינט המלחמה אתמול, הוחלט כי מערכת הביטחון תגבש מתווה חדש ותציג אותו לקבינט.

יש כמה ההתלבטויות בישראל, בין היתר האם לשים הצעה לעסקה מצומצמת, כלומר המשך של העסקה הקודמת שתכלול שחרור שלושה אסירים תמורת חטוף ישראלי, או ללכת למסלול של עסקה גדולה יותר, כוללת, על השולחן. חשוב לציין כי בישראל לא מזהים כרגע רצון של חמאס ללכת לעסקה. מצד שני, בממשלה טוענים כי חמאס מאבד מכוחו ולא תהיה לו ברירה אחרת.

צה"ל ממשיך גם את הלחימה בצפון. מטוס קרב של חיל האוויר תקף הלילה תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט לשטח ישראל במרחב ירון.

תגיות:מלחמהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה