חדשות בארץ

מתקפת סייבר נרחבת באיראן: שיבושים קשים בתחנות דלק ברחבי המדינה

קבוצת האקרים ישראלית בשם "הדרור הטורף" קיבלה אחריות על המתקפה, שגרמה לשיבושים קשים בתחנות דלק ברחבי איראן. מערך הסייבר הלאומי בישראל הודיע, כי איראן וחיזבאללה ניסו לבצע מתקפת סייבר נגד בית החולים "זיו" לפני כשלושה שבועות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כלי תקשורת באיראן דיווחו הבוקר (שני) על שיבושים קשים בתחנות דלק ברחבי המדינה, וזאת בעקבות מתקפת סייבר. קבוצת האקרים ישראלית בשם "הדרור הטורף", שתקפה גם בעבר באיראן, הודיעה מוקדם יותר כי היא שעומדת מאחורי התקיפה. 

בתוך כך, מערך הסייבר הלאומי הודיע הבוקר כי איראן, במעורבות קבוצת סייבר של חיזבאללה, היא העומדת מאחורי הניסיון לתקיפת הסייבר בבית החולים "זיו" בצפת לפני כשלושה שבועות.

חקירה משותפת של מערך הסייבר הלאומי, צה"ל ושב"כ העלתה כי קבוצת התקיפה בסייבר AGRIUS, המשתייכת למשרד המודיעין האיראני, ניסתה בסוף נובמבר לבצע מתקפת סייבר בבית החולים "זיו" במטרה לפגוע בתפקודו השוטף, על רקע מלחמת "חרבות ברזל". המתקפה בוצעה במעורבות של יחידת סייבר של חיזבאללה בשם Lebanese Cedar, המובלת על ידי מוחמד עלי מרעי.

במערך הסייבר הלאומי ציינו, כי המתקפה נבלמה בשלב מוקדם בטרם הצליחה להשיג את מטרתה לשבש את פעילות בית החולים ולפגוע בטיפול הרפואי באזרחים. עם זאת, "התוקפים הצליחו לקחת חומרים מתוך בית החולים והחלו לפרסמם ברשתות חברתיות. במאמצים משותפים עם פרקליטות המדינה, במטרה לשמור על פרטיות המטופלים, הוסרו הערוצים ברשתות החברתיות שבהם פורסם חלק מהמידע הרגיש".

תגיות:איראןסייברבית החולים זיו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה