חדשות בארץ

קצין בגדוד שלוחמיו ירו בחטופים: "הציבור בחוץ מבצע בהם משפט שדה"

א', קצין התקשו"ב של הגדוד העלה פוסט באינסטגרם וביקש מהאזרחים לתמוך בלוחמים. "אין מילים שיוכלו לנחם את משפחות הנרצחים, אך החיילים אינם הכתובת, הדרג הצבאי אינו הכתובת כרגע"

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

קצין התקשו"ב של גדוד 17, שלוחמיו ירו למוות ביום שישי האחרון בשלושת החטופים שנמלטו משוביהם בעזה, פרסם היום (שני) פוסט באינסטגרם האישי שלו בו ביקש לתמוך בלוחמים.

סרן א' כותב: "הפוסט הזה משקף את דעתי בלבד ולא את עמדת הצבא או גורם צבאי רשמי. לדעתי לכולם מגיע לדעת! מגיע למדינה שלמה לדעת מי הם הלוחמים 'הגרועים', 'הרשלנים', אלו 'שלא נשמעו להוראות פתיחה באש'. ואני מצוטט את התקשורת היקרה שלנו… אז שלא יהיו ספקות: מדובר באותם לוחמים שהחליטו לעשות את הצעד ולצאת לקורס מ"כים על מנת להיות מפקדים בצה״ל בחטיבות החי"ר, גולני וגבעתי. באותם לוחמים שלא ראו בית מעל 80 יום! כן, חלקם סגרו שבת גם לפני השבת השחורה כי היו עסוקים בלהגן עלינו ביו"ש. מדובר באותם לוחמים שהופכים כל אבן בעזה על מנת להשיב את החטופים, ולהסיר את האיום הטרור מעלינו. בלוחמים שלא מדברים על הקושי והגעגוע לרגע ועושים הכל, באמת הכל, מתוך תחושת שליחות ומחויבות לעם ישראל. בלוחמים שישנים בהריסות ומתעוררים לקול ירי קליעים ופגזים, בכל יום, תוך סיכון תמידי של חייהם למען כלל אזרחי המדינה".

א' ממשיך וכותב: "מדובר באותם לוחמים שחבריהם למסלול ולשירות חירפו את נפשם בקו המוצבים בעזה ב7.10, לטובת ביטחון הציבור. במפקדים שעומדים בקו הכי קדמי שיש יחד עם פקודיהם, יחידה שבה 'פיקוד מלפנים' זה ערך עליון. אפשר להמשיך עוד הרבה… הגבורה של הלוחמים האלו לא נגמרה. אז בקשה קטנה לכל מי שרואה את הפוסט, עצרו רגע. לפני שאתם מטיחים האשמות, זאת מלחמה, זה כואב ועצוב לכולם, נהרגים כל יום הטובים מאנשינו, כולנו בכל ליבנו עם משפחות החטופים ואין מילים שיוכלו לנחם את משפחות הנרצחים, אך החיילים אינם הכתובת. הדרג הצבאי אינו הכתובת כרגע, כולנו עושים את המקסימום, תאונות קורות וישנם מחדלים וראוי וצריך שיטופלו בהתאם. בואו לא נשכח את הלוחמים שלנו, הם עדיין שם, נלחמים בשביל כולנו יום ולילה כאשר הציבור בחוץ מבצע בהם משפט שדה. מגיע להם גב ותמיכה, במיוחד ברגעים הקשים הללו".

הקצין מסיים את דבריו בקריאה "פונה לכולם נכון לעכשיו, תנו לצה"ל לנצח".

כזכור, מהתחקיר הראשוני שנערך בצה"ל עלה כי יומיים לפני התקרית הטרגית, הלוחמים איתרו מבנה שנמצא במרחק של 100 עד 200 מטרים מאזור התקרית. על המבנה נראו כתובות עם המילים "הצילו", "שלושה חטופים" ו"SOS" - אך הוא לא נבדק כי הלוחמים חששו כי מדובר במבנה ממולכד.

הכתובות נרשמו על בד לבן, ונכתבו באמצעות תבלין ממאכל שהיה ברשותם של שלושת החטופים שנהרגו - יותם חיים, אלון שמריז הי"ד וסאמר פואד אל-טלאלקה ז"ל. תחקיר צה"ל העלה כי הלוחמים פעלו בניגוד להוראות הפתיחה באש. החטופים, על פי התחקיר, יצאו החוצה ללא חולצה ולמרות הדגל הלבן, נחשדו בטעות כמחבלים ושניים מהם נורו למוות. החטוף השלישי ברח למבנה וכשהתבקש לצאת ממנו, ויצא אל גרם המדרגות, הוא נורה למוות.

בשיחה שערך הרמטכ"ל הרצי הלוי עם הלוחמים ברצועת עזה, הוא הבהיר להם כי ניתן היה למנוע את האירוע הזה. "אני אומר לכם שזה אירוע שממש בקלות יכול היה לא לקרות. ותחשבו, הרי מה, למה באנו לתמרון? אנחנו שמנו שלוש מטרות - לפרק את חמאס, להחזיר את הביטחון לתושבי העוטף והשבת החטופים. אתה רואה שני אנשים, הם עם ידיים למעלה ובלי חולצות, קח שתי שניות. ואני רוצה להגיד לכם משהו לא פחות חשוב, ואם זה שני עזתים עם דגל לבן שיוצאים להיכנע, מה, אנחנו יורים בהם? בשום פנים ואופן לא".

תגיות:צה"למלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה