חדשות בארץ

החטופה ששבה בראיון כואב: "היה לי יותר קל בשבי מאשר עכשיו"

ילנה טרופנוב ששוחררה לארץ עדיין בהלם מהעבודה שבעלה נרצח, אבל כואבת גם את העובדה שבנה סשה בשבי: "הייתי כל הזמן בתחושות שסשה מחכה לי כאן בישראל"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

"ילנה במצב קשה, חוסר הידיעה מה עלה בגורלו של סשה הורג אותה". כך סיפרה לאתר N12 קרובת משפחה של ילנה טרופנוב, שחזרה מהשבי לפני כשבועיים. ילנה, 50, שבה מעזה אחרי 54 יום ללא בנה, עם אימה אירנה ועם ספיר, חברתו של בנה אלכס.

"החלק של השבי מאחוריהן, אבל הן ממשיכות לחיות את הכאב כל יום, שעה שעה", היא מספרת. "היא אומרת - אין שום משמעות לחזרה שלי מהשבי כשסשה לא פה איתנו. הייתי כל הזמן בתחושות שסשה מחכה לי כאן בישראל".

כשחזרה, התברר כי גם בעלה ויטלי נרצח והבן שלה בשבי. "לא נותר לי דבר, סשה הוא המשפחה היחידה שלי. הקיבוץ שלי נשרף, בעלי נרצח, אימא שלי ואני היינו בשבי כמעט חודשיים שלמים, וכל תקוותיי עכשיו הן לשובו של בני יחידי", היא סיפרה למשפחה. קרובת משפחתה תיארה כי "היא גמורה מזה שהיא לא יודעת מה עלה בגורלו של הבן שלה סשה".

ילנה הוסיפה: "כמה שעצוב לומר, היה לי כבר יותר קל בשבי חמאס בעזה, מתוך השבי ידעתי שאין לי מה לעשות מלבד לשרוד, אך כעת בשובי חזרה אני מרגישה את אותו חוסר האונים כמו בשבי שאינני יכולה לעשות דבר כדי להציל את חיי בני. תודה לכל עם ישראל על העזרה, התמיכה והדאגה. עכשיו אנו זקוקים לעזרתכם בשחרור כל החטופים, שכן כל יום בשבי מהווה עבורם סכנת חיים".

הסיפור של ילנה דומה מאוד לסיפורים אחרים. המחבלים נכנסו לבית המשפחה ב-7 באוקטובר, חטפו את הסבתא אירנה בת ה-77, את בתה ילנה, את הנכד אלכס בן ה-28 ואת חברתו ספיר בת ה-29. הם רצחו את אב המשפחה ויטלי ונמלטו.

מאוחר יותר, בשבי, ילנה הופיעה בסרטון שפורסם על ידי חמאס ובו קראה דניאל אלוני, החטופה ששוחררה עם בתה אמיליה, להוציא את יתר החטופים מהשבי. ילנה, אירנה וספיר שוחררו בפעימה השישית אבל סשה נותר מאחור, למרות בקשת רוסיה לשחרורו.

תגיות:חטופיםשבימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה