חדשות בארץ

החמאס מסרב להצעה הישראלית לשחרור חטופים, וחידש את הטרור הפסיכולוגי

ארגון הטרור פרסם אמש סרטון של שלושה חטופים מבוגרים חברי ניר עוז, שהונחו לדרוש את שחרורם. המצרים הודיעו שחמאס מסרב להצעת ישראל לשחרר מבוגרים, נשים וילדים ומבקש לקבוע בעצמו מי ישוחרר

שחרור חטופים מעזה, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)שחרור חטופים מעזה, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

בישראל ממשיכים היום (שלישי) לנסות לקדם עסקה חדשה לשחרור חטופים. ההצעה הישראלית מתבססת על המתווה הקודם, לפיו ישוחררו חטופים תמורת אסירים פלסטינים וימי הפוגה. עם זאת, התנאי הראשון שהציבה ישראל לחמאס, והמסר הועבר למתווכים, הוא כי תחילה ישוחררו נשים, כולל חיילות, ילדים ומבוגרים.

אמש נפגש ראש המוסד דדי ברנע עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד אאל ת'אני ועם ראש ה-CIA ויליאם ברנס. זו פגישתו השנייה השבוע של ברנע עם ראש ממשלת קטאר. ראש המוסד עדכן אותם בדבר פרטי ההצעה הישראלית.

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר כי חמאס סירב להגיב להצעה מטעם ישראל. על פי הדיווח, "ההצעה הישראלית כללה אפשרות לשחרור מנהיגים מבוגרים ושמות בולטים מחמאס שישבו תקופות ארוכות בכלא הישראלי". החמאס בתגובה הודיע כי הוא דוחה כל הצעה שאינה כוללת הפסקת אש קודם כל כמחווה. בנוסף, בחמאס מתעקשים כי כל משא ומתן עתידי יכלול מנהיגים מפלגים פלסטיניים נוספים. הארגון הדגיש בתשובתו כי הוא דורש לקבוע את רשימת החטופים שישחרר.

החמאס חידש את הטרור הפסיכולוגי

אמש פרסם ארגון הטרור סרטון שבו מופיעים שלושה מהחטופים: יורם מצגר, חיים פרי ועמירם קופר, תושבי ניר עוז. הסרטון לווה בקריאה ובכתוביות של המשפט "אל תשליכני לעת זקנה". ניתן להבחין כי השלושה הונחו לדרוש את שחרורם והפסקת הלחימה.

בישראל מעריכים שפרסום הסרטון של החטופים נועד ללחוץ על המשא ומתן. צריך לזכור שחמאס רצה לשחרר עוד קודם חטופים מבוגרים במקום להשלים את הקטגוריה של הנשים, וכנראה מנסה להשפיע על הקו האדום של ישראל שדורשת להתחיל את העסקה בשחרור כל הנשים והילדים שנותרו בשבי.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה