הום סטיילינג

מנצחים את הבלגן: איך שומרים על שפיות בעזרת סדר וארגון?

רכבת ההרים הרגשית שבה כולנו נמצאים כבר למעלה מחודשיים, הביאה רבים לחיפוש אחר פתרונות מעשיים ליצירת רוגע ואיזון. בתוך מציאות של מלחמה - שמירה על בריאות הנפש היא כבר לא מותרות, אלא הכרחית להמשך התפקוד של כל אחד ואחת מאיתנו. אחת הדרכים לשיפור מצב הרוח באופן ניכר היא שימוש בסדר וארגון. כן, מסתבר שסידור הבית יכול לעזור לנו ליצור אי של שפיות ושקט בתוך מציאות מורכבת. איך עושים את זה?

אא

אם גם אתם מוצאים את עצמכם בעליות ומורדות של מצב הרוח בתקופת המלחמה – אתם ממש לא לבד. הנתונים מראים עלייה של עשרות אחוזים במפלס המתח והחרדה מאז תחילת המלחמה, והדבר מובן לחלוטין. רובנו דבוקים לחדשות, לעדכונים ולכל פיסת מידע שמגיעה אלינו, וההשפעה על הנפש היא ישירה ובלתי נמנעת.

האם יש לנו מה לעשות על מנת לשמור על שפיות בתוך המציאות הנוכחית? מסתבר שכן. במקביל לתפילה ואמונה, שהן כמובן הבסיס הראשוני והעוגן שלנו, נוכל לבצע פעולות מסוימות לשמירה על יציבות נפשית ורוגע. אחת מהן היא סידור הבית.

לפי מחקרים – ארגון וסידור המרחב, בפרט מרחב המחיה הפרטי שלנו, משפיע רבות על מצב הרוח, הן בזמן ביצוע הפעולה והן לאחר מכן. גם אם אתם חשים שזה הדבר האחרון שתרצו לעשות, כדאי לתת לכך הזדמנות, ולו בשביל הסיכוי שמצב הרוח שלכם ישתפר.

כדי להפוך את הסדר והארגון לפעולה בעלת אפקט מרגיע ומאזן, נבחר פינה אחת בבית שנרצה להתמקד בה, נרכיב אוזניות עם מוזיקה מעודדת, ונתחיל. על מנת להקל על התהליך ולהפוך אותו לנעים במיוחד – בחרתי עבורכם שתי פינות שבהן תוכלו להתמקד. אין צורך להסתער על כל הבית, אלא להתחיל בקטן בפינה או שתיים. סידור וארגון מקומות ספציפיים יעזור להסחת דעת מבורכת מהמצב הקיים, ויתרום לחיזוק הנפש. שנתחיל?

 

חדר האמבטיה:

  • מיון: בדקו את כל בקבוקי השמפו והסבון הנוזלי. סביר להניח שתמצאו לפחות 2 או 3 ריקים. כעת עברו על מוצרי הטיפוח, המברשות, מברשות השיניים ובעצם על כל מה שנמצא בחדר. השליכו לפח כל מה שמיותר – כולל צעצועי אמבטיה שהתבלו או קיבלו שכבת עובש. באמת שאין בהם צורך, והסיכוי שתנקו אותם אי פעם - אפסי. לסל וחסל.

  • אחסון: סרקו במבט מהיר את חדר האמבטיה שלכם. האם כל מוצרי הטיפוח שלכם מונחים על הכיור או השיש? אם כך, יתכן שחסר לכם מקום אחסון. זה הזמן לרכוש פתרון אחסון בדמות שידת מגירות צרה שמתאימה גם לחדרי אמבטיה קטנים. אם יש לכם מגירות או פתרונות אחסון, ובכל זאת החפצים פזורים על השיש, כנראה שאתם פשוט טיפוס ויזואלי. מדף מתכת או עץ על קיר האמבטיה יכולים להיות פתרון נהדר. תלו מדף כזה ליד הכיור, וסדרו עליו את כל מוצרי הטיפוח היומיומיים. התוצאה? שיש וכיור פנויים שמאפשרים ניקוי מהיר, ויוצרים פחות תחושת עומס בעין.

  • ארגון: מה עם נייר הטואלט והמגבות? היכן אתם מאחסנים אותם, והאם יש להם מקום נגיש ונוח בחדר האמבטיה? יתכן שמדף עץ קטן מעל האסלה הוא בדיוק מה שאתם צריכים להנחת כמה גלילי נייר טואלט זמינים או מגבות מגולגלות.

  • אחרי שפיניתם את המיותר ודאגתם לפתרונות אחסון עבור החפצים שלכם, השלימו את הפעולה בהנחת שטיחון קטן שישמש מצע רך ונעים לרגליים היחפות והרטובות ביציאה מהמקלחת. אם מקפידים לאוורר ולכבס אותו מעת לעת, שטיחון אמבט עוזר לשמירה על חדר נקי ומראה נעים.

 

המטבח:

  • מיון: מתי בפעם האחרונה מיינתם את הסירים והמחבתות שלכם? בדיקה מהירה של תכולת ארונות, ככל הנראה תחשוף בפניכם לא מעט כלים מיותרים. נצלו את המיון על מנת לתרום ולעביר הלאה. מעבר למצווה שתרוויחו – תקבלו מדפים פנויים לארון וסידור מחדש של כלי המטבח שלכם.
  • אחסון:  אחרי שפינתם מקום בארונות, תוכלו לסדר ולאחסן בהם בצורה טובה יותר את מוצרי החשמל, קרשי החיתוך, הצלחות והסירים. אם אתם טיפוסים ויזואליים, שצריכים לראות את החפצים שלכם על מנת לא לשכוח שהם קיימים, תוכלו לתלות את קרש החיתוך והמחבתות על מוט מתכת שמיועד לכך. הימנעו מהנחת פריטים על השיש. עומס חפצים על משטחי העבודה יותר תחושת בלגן שאינה נעימה לעין. את קופסאות התה והקפה אחסנו על מדף נגיש, וקבלו משטחי עבודה פנויים ונקיים.
  • ארגון: העיפו מבט כללי על המטבח, וחשבו: האם הוא משרת אתכם בצורה הטובה ביותר? מה המקום הנוח ביותר עבור גליל הנייר הסופג? יתכן שהשימוש המסורתי במוט עץ יפה במטבחים גדולים, אך תופס מקום מיותר על השיש הקטן מאוד שלנו. נסו למצוא פתרונות מחוץ לקופסה, כמו תליית מכסי הסירים על פנים הדלתות, או הדבקת מתקני אחסון לנייר כסף וניילון נצמד על דופן המקרר. כל מה שיכול לייעל את העבודה במטבח וליצור מראה מסודר – מבורך. 
  • הרשו לעצמכם להנות ולהכין כוס קפה במטבח הנעים והנקי שיצרתם. שימו לב למצב הרוח שלכם, האם אתם מרגישים שההתמקדות בפעולות הסידור וארגון פינות בבית הביאו אתכם למיקוד פנימי ובהירות מחשבתית? כעת כשמצב הרוח השתפר, תוכלו להתפלל מתוך אמונה, להתחזק ולקוות לטוב, עבורכם, עבור הפצועים, עבור החיילים שלנו ועבור כל עם ישראל. אמן.

תגיות:מטבחמיוןסדר וארגון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה