חדשות בארץ

מנהל בית חולים ברצועה: "גויסתי לחמאס בדרגת תת אלוף, בית החולים הפך למתקן צבאי"

אחמד כחלות נעצר בשבוע שעבר על ידי לוחמי צה"ל. בבית החולים "כמאל עדואן", אותו ניהל, הסתתרו עשרות מחבלי חמאס שהסגירו עצמם. בחקירתו מסר: "היו בבית החולים עשרות עובדים שהם פעילי חמאס והוחזק בו חייל חטוף"

מעצר מחבלים בעזה (צילום: דובר צה"ל)מעצר מחבלים בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל והשב"כ התירו היום (שלישי) לפרסום חלק מעדותו של אחמד כחלות, מנהל בית החולים "כמאל עדואן" ברצועה, שנעצר בשבוע שעבר בעזה והובא לישראל. מעצרו של כחלות הוארך בבית דין צבאי ב-45 יום. מיוחסות לו עבירות של סיוע לאויב במלחמה.

כחלות הודה בחקירתו כי הוא משתייך לחמאס וכי ארגון הטרור הפך את בית החולים למתקן צבאי. "גויסתי לחמאס ב-2010 בדרגת תת אלוף. היו בבית החולים עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם - רופאים, אחים, פראמדיקים, פקידים ואנשי צוות".

בחקירתו מתאר כחלות כיצד חמאס משתמש בבתי חולים לשימוש צבאי על ידי הסתרת פעילים, פעילות צבאית ושינוע אנשי צוות. בנוסף, חשף כי הוחזק בבית החולים חייל צה"ל שנחטף בשביעי באוקטובר.

בשבוע שעבר כיתר צה"ל את בית החולים וקרא למחבלים שבתוכו להסגיר עצמם. כמה עשרות נענו לקריאה אולם בתוך שטח בית החולים נותרו מחבלים. צה"ל נכנס פנימה וחיסל אותם. בסריקות בחדרי המקום התגלו כלי נשק, מסמכים מודיעיניים וגם רקטות, שהוסתרו מתחת לאינקובטורים במחלקת התינוקות. בין המחבלים שהסגירו עצמם נמצא גם רופא מבית החולים, שהסגיר עצמו עם כלי נשק שאחז בידו.

על החמאס מסר מנהל בית החולים בחקירתו: "הם מתחבאים בבתי חולים כי הם מאמינים שבית חולים הוא מקום בטוח. לא יפגעו בהם שהם בתוך בית חולים. 16 עובדים אצלנו הם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם. לחמאס יש משרדים בתוך בתי החולים. יש מקומות לבכירים. יש מקום ייעודי לחקירות, לביטחון הפנים ולביטחון המיוחד. לכולם קווי טלפון פרטיים בתוך בית החולים. חמאס משתמש באמבולנסים פרטיים. יש לו צבע שונה ואין לו לוחית רישוי. השתמשו בו להבאת החייל החטוף ולהעברת גופות. הוא הולך ובא ולא מוריד פצועים".

לדבריו, הוא התחנן בפני אנשי החמאס שייקחו פצוע לבית חולים האינדונזי או לשיפאא אבל בקשתו סורבה. "מנהיגי חמאס הם פחדנים. הם השאירו אותנו בשטח בעוד שהם מתחבאים במקומות מסתור. הם החריבו אותנו" - סיכם.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלעדות מחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה