חדשות בארץ

ישראל מוכנה להפוגה מיידית תמורת שחרור כ-40 חטופים

לפי בכירים ישראלים, ישראל העבירה לחמאס הצעה להסכם חדש לשחרור חטופים. זו ההצעה הראשונה שישראל מגישה מאז הסבב הקודם לשחרור חטופים וקריסת הפסקת האש שנמשכה כשבוע. כל התנאים בפנים

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

במהלך חידוש השיחות להחזרת החטופים הודיעה ישראל לקטאר כי תהיה מוכנה להפוגה של שבוע לפחות בלחימה בעזה תמורת שחרור של כ-40 חטופים.

על פי דיווח של ברק רביד באתר וואלה, שני בכירים ישראלים ומקור זר מעורים בפרטי ההצעה ואישרו את הפרטים. זו ההצעה הראשונה שישראל מגישה מאז הסבב הקודם לשחרור חטופים וקריסת הפסקת האש שנמשכה כשבוע.

לפי בכירים ישראלים, ההצעה משקפת את הרצון הישראלי לקדם שחרור חטופים למרות ההתנגדות של חמאס. כיום מוחזקים כ-130 אזרחים ישראלים וזרים כבני ערובה. דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי מתוכם יש שמונה אמריקנים.

עוד לפי הדיווח, ביום שני נפגש ראש המוסד, דוד ברנע, עם ראש ה-CIA, ביל ברנס, ועם ראש ממשלת קטאר, שייח' מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני, כדי לדון במתווה החדש. אותם בכירים ציינו כי המתווה כולל נשים שנותרו בשבי, גברים מעל גיל 60 וחטופים שזקוקים לטיפול רפואי דחוף.

במתווה הקודם הסכימה ישראל להפוגה של שבוע בתמורה לשחרור של 80 חטופים. ככל הידוע, חמאס העביר מסר כי הדבר תלוי בהפסקת הלחימה, וברנע השיב כי אם חמאס רוצה שהמלחמה תסתיים, עליו להניח את נשקו ולהסגיר את מנהיגיו.

בכיר ישראלי הוסיף כי המסר הישראלי במהלך הפגישה בוורשה היה שקטאר צריכה ללחוץ על חמאס להגמיש את עמדתו. הוא אמר לוואלה: "זה מבחן לתיווך הקטארי. אם הם רוצים להראות שהם יכולים למלא תפקיד מועיל, עכשיו הזמן לעשות זאת. הציפיה שלנו היא שמו"מ רציני יתחדש בהקדם האפשרי". מקור זר המעורה במגעים טען כי קטאר עובדת קשה כדי לחדש את המו"מ, אולם הדגיש הדרישות הישראליות מחמאס לגבי מה צריך לקרות כדי שהמלחמה תסתיים מעכבות אפשרות להשגת הסכמה בעניין.

 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חטופיםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה