בריאות ותזונה

חוקרים טוענים: "נמצא סוג התזונה שמפחית סיכון לדיכאון"

במחקר מקיף בו השתתפו 13,297 נבדקים הוכיחו החוקרים כי תזונה מסוג SEAD מפחיתה מקרי דיכאון, ויש לה גם סגולות נוספות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"תזונת SEAD", האם שמעתם פעם על המושג הזה? במידה ולא, זה הזמן להתוודע לתזונה דרום אירופאית אטלנטית הנחשבת לתזונתם המסורתית של תושבי צפון מערב ספרד וצפון פורטוגל, וכן מספר מדינות אירופאיות אחרות. תזונה זו הוכחה כבר בעבר כתזונה המסייעת בירידה בסיכון לאוטם שריר הלב, וכעת החליטו חוקרים לבדוק את השפעתה על הבריאות הנפשית.

החוקרים יצאו מנקודת הנחה שסוגי התזונה שאנו מאמצים לעצמנו משפיעים לעתים על בריאותנו הנפשית, ועל כן הם בחנו את הקשר בין תזונה מסוג זה לבין הסיכון בפיתוח דיכאון בקרב האוכלוסיות המתגוררות בדרום, מרכז, מזרח ומערב אירופה.

במחקר שנערך נבדקו 13,297 נבדקים בגילי 45-92 שנים, ללא דיכאון ידוע, שהגיעו ממדינות ספרד, צ'כיה ופולין, ומהממלכה המאוחדת. התפריט שהורכב עבורם כלל דגים טריים ובעיקר דגי בקלה, מוצרי בקר, וכן תפוחי אדמה, קטניות וירקות, לחם מדגנים מלאים ומעט יין.

במעקב אחר אותם אנשים במשך תקופה של בין 3.4 ל-4.9 שנים, התגלו 1,437 מקרי דיכאון חדשים, כאשר הגדרת הדיכאון הייתה בהתאם לסרגלים המאפיינים את תסמיני הדיכאון ועל סמך ביקורים במרפאה, וכן אשפוזים או דיווח של הנסקרים על אבחון דיכאון. בכל המדינות שבהן נערך המחקר היו מקרי הדיכאון שהתגלו במספר נמוך יותר מאשר בשאר האוכלוסייה. במקביל לכך ניסו החוקרים לבדוק קבוצות מזון אחרות על נסקרים אחרים, חלקן אכן הוכחו כיעילות במניעת דיכאון, אך לא היה ניתן להוכיח זאת סטטיסטית.

החוקרים הסיקו בעקבות כך כי תזונת SEAD יכולה באופן מוכרח וברור להפחית שכיחות לדיכאון, אך הדגישו כי הדברים נכונים לגבי אוכלוסיות אירופאיות שונות, וטרם נבדקו על אוכלוסיות ממדינות אחרות.

 

תגיות:דיכאוןתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה