חדשות בארץ

החטופה בראיון מטלטל: "הראו את הפנים שלי כחפץ, לא הייתי בן אדם"

ירדן שבה לישראל אחרי 54 ימים, וסיפרה לכלי התקשורת בארה"ב מדוע מסרה את בתה רגע לפני שהמחבלים הגיעו: "זו לא הייתה בחירה קשה, להשאיר אותה אצלי בידיעה ששתינו נמות או נילקח לעזה היה גרוע יותר"

ההרס בקיבוץ בארי (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)ההרס בקיבוץ בארי (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

ירדן רומן גת, בת 36 מגבעתיים, שוחררה לאחרונה משבי חמאס ועברה תקופה לא פשוטה. בריאיון לתוכנית האמריקנית "60 דקות", היא סיפרה מה עבר עליה בתקופה הקשה.

ירדן נחטפה מקיבוץ בארי. במהלך ניסיון החטיפה היא, בעלה אלון ובתה גפן בת ה-3 קפצו מהטנדר הנוסע ונמלטו, כשירדן העבירה את גפן לידיו ובזמן המנוסה הם התפצלו. היא אותרה ונחטפה לרצועה. אלון וגפן הסתתרו בשיחים עד שזיהו חיילים והמתינו כחודשיים עד שתשוב. כרמל גת, אחותו של אלון, עדיין בשבי.

"כל עוד את שם, את חסרת אונים. אין לך הגנה, את לא יכולה להתנגד לכלום כי זה עלול לעלות בחייך. הפחד הזה לא תמיד היה באותה עוצמה, אבל הוא תמיד שם", סיפרה ירדן, שהחליטה למסור את בתה, גפן בת ה-3, לבעלה אלון בזמן שניסו להימלט מהמחבלים. "זו לא הייתה בחירה קשה, להשאיר אותה אצלי בידיעה ששתינו נמות או נילקח לעזה היה גרוע יותר. לא הייתה לי ברירה. לא הייתה התלבטות", הוסיפה. "החלטתי להתראיין כי אחותי כרמל וחטופים אחרים עדיין בעזה. אם אנחנו יכולים לעשות כל דבר שיעזור - נעשה זאת".

בראיון מוזכר גם בן זוגה אלון גת שאמר: "שמענו את הכדורים שורקים לידנו, הם היו ממש קרובים. מצאתי תעלה קטנה באדמה, שמתי שם את גפן ושכבתי עליה. ניסיתי לשמור שהיא תהיה בשקט. היינו שם במשך תשע שעות. גפן הייתה מדהימה, היא לא בכתה מרעב או מצמא, היא אמרה לי 'אבא, חבל רק שלא הבאנו מים'".

ירדן הוסיפה כי המחבלים תפסו אותה דווקא כשניסתה להעמיד פני מתה, אך הבינו שהיא חיה. "הם תפסו אותי בידיים וגררו אותי על הרצפה. הייתי עדיין בפיג'מה שלי. החוטפים התרברבו בי כאילו הייתי גביע, הראו את הפנים שלי כחפץ, לא הייתי בת אדם. בסוף הגענו לבית והיו איתי שומרים במשך 24 שעות ביממה - מהרגע שהגעתי לעזה עד שעזבתי", הוסיפה ירדן. העזתים ששמרו עליה נתנו לה חיג'אב שכיסה את רוב חלקי גופה. לאחר שלושה שבועות היא הצליחה לשמוע חדשות ברדיו, שם התראיין בן דוד של אלון. הוא אמר שגם גיסתה, כרמל, מוחזקת ברצועה. "הוא לא הזכיר את אלון או גפן, אז הנחתי שהם בסדר", הסבירה.

לאחר מכן סיפרה ירדן כי היא שמעה את הפצצות צה"ל: "זה מאוד מפחיד להיות בתוך אזור מלחמה. ביום השישי אמרו לי שאני משוחררת ותהו למה אני לא שמחה. הם אמרו 'תהיי שמחה, את חוזרת הביתה'".

אחיה גילי רומן סיפר בכתבה: "מהרגע שהיא שמעה על סיום השחרורים וההפוגות היא רוצה לעשות כל מה שהיא מסוגלת. שהקבינט ישמע אותה, כמה זה דחוף להחזיר אותם".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חטופיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה