חדשות בארץ

אלוף פיקוד העורף: "עד מרץ ניתן יהיה לגור שוב בעוטף"

בפגישה עם תושבים מפונים מעוטף עזה, האלוף רפי מילוא הוסיף עם זאת כי "עד שלא יהיה מספיק בטוח לחזור - לא יעצרו את פתרון המלונות". השר קיש סבור כי השיבה ליישובים שאינם צמודי גדר תוקדם לחודש פברואר

ההרס בכפר עזה (צילום: Gili Yaari /FLASH90)ההרס בכפר עזה (צילום: Gili Yaari /FLASH90)
אא

שר החינוך יואב קיש מסר היום (רביעי) בריאיון בגלי צה"ל כי להערכתו מפוני היישובים בעוטף, שאינם צתמודי גדר, ישובו לבתיהם בתוך כחודש וחצי עד חודשיים. לדבריו, "אנחנו מקווים להחזיר בתחילת חודש פברואר את חלקם הגדול של היישובים, מעל ארבע קילומטרים מהגבול, שפונו מהדרום. כולל הקמה מחדש של בתי ספר".

אלוף פיקוד העורף, רפי מילוא, שנפגש אמש עם תושבים שפונו מהעוטף, העריך כי השיבה ליישובים תהיה במרץ הבא. בשיחה, אגב, לקח מילוא אחריות על הארועים שהתרחשו ביום הטבח של השביעי באוקטובר ואמר: "הכישלון יצר בעיית אמון גדולה. הוא יצר חוסר ביטחון אישי ומשפחתי ופגע בחוסן הלאומי שלנו. צה"ל שלפני 7 באוקטובר וצה"ל שאחריו לא יהיה אותו הדבר. גם החברה בישראל תשתנה. ההגנה תהיה אחרת. אנחנו כבר מבינים שהמכשול לא מספיק, הוא לא פתרון. כדי להכריע את חמאס נצטרך לגדוע את ההברחות מציר פילדלפי. נצטרך להיות גם יותר התקפיים. עוד לא עצרנו לעשות תחקיר, הרגע הזה יגיע. ברגע שנעבור לשלב מסוים בלחימה - נשאל את השאלות הכי קשות ונסיק את המסקנות. כשלנו והאחריות היא עלינו".

לגבי הצפי לחזרת המשפחות ליישובי העוטף, הוא אמר: "עד שלא יהיה מספיק בטוח לחזור לא יעצרו את פתרון המלונות. התקציב יוארך עד סוף פברואר. אני מעריך איפשהו עד מרץ 2024 ניתן יהיה לחזור לבתים. בצפון הרצועה אפילו לפני".

מפונים עוזבים את בתי המלון

השבוע החלו תושבי היישובים שפונו מבתיהם לעבור להתגורר ביישובים חלופיים. תושבי כפר עזה למשל, השוהים בשפיים, החליטו לעבור לקיבוץ רוחמה. תושבי רעים, כרם שלום, נירים, ניר יצחק, סופה וניר עוז, שישה ישובים במועצה האזורית אשכול, יצאו מהמלונות למגורים זמניים בקיבוצים ומושבים ברחבי הארץ, בעיקר בדרום.

במנהלת התקומה, שמלווה את הנהגות הישובים הציעו שורה של חלופות, בערים ובישובים. מלבד היישובים שהוזכרו יינתן פתרון בקרוב גם לתושבי חולית, בארי, נחל עוז, כיסופים ונתיב העשרה.

בינתיים סוכם כי תושבי קיבוץ כרם שלום ייקלטו בכפר עדיאל שביישוב אשלים בדירות אשר זמינות לטובת העניין ובמבנים נוספים אשר יושכרו במימון המנהלת. תושבי רעים ייקלטו בבנייני מגורים בתל אביב אשר בצמוד להם מרכז קהילתי שייועד לרווחתם.

חולית בחרו כפתרון ביניים לעבור כקהילה לקיבוץ רביבים, שם תיבנה שכונה של בתים ארעים, כאשר הקיבוץ יעניק את כל השירותים כמו חינוך, רווחה, בריאות פנאי ועוד. בקיבוץ ניר עוז מבקשים לעבור לפרויקט המגורים כרמי גת בקריית גת, שם ישתכנו במספר בנייני מגורים משותפים. נירים ונתיב העשרה בחרו להישאר במלון עד החזרה לבתיהם, וגם כיסופים בחרו להישאר במלון עם אופציה שנבחנת למענה כפרי כקהילה.

נחל עוז בחרו במענה כפרי בכרמים. בקיבוץ בארי, הקיבוץ הגדול ביותר עם 400 משפחות וכ-1200 תושבים, שוקלים עדיין מספר חלופות, ביניהן להישאר במלון בירושלים או לחילופין לקבל מענה כפרי בחצרים או בקדמה.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מפוני העוטףמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה