חדשות בעולם

פסיקה בארה"ב: טראמפ נפסל מריצה לנשיאות במדינת קולורדו

בית המשפט במדינה האמריקנית פסק כי הנשיא לשעבר לא יוכל להתמודד בפריימריס של מפלגתו. הנימוק: "נאסר על מי שהשתתף במרידה להחזיק בתפקיד ציבורי". טראמפ ערער לבית המשפט הפדרלי העליון

טראמפ (צילום: shutterstock)טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

דרמה בארה"ב. בית המשפט של מדינת קולורדו פסל הלילה (בין שלישי לרביעי) את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מריצה לנשיאות במדינה. לפי הפסיקה, טראמפ לא כשיר לרוץ לנשיאות עקב מעורבותו בהסתערות של תומכיו על בניין הקונגרס ב-6 בינואר 2021. תומכי טראמפ ביצעו אותה עת את הפעולה בניסיון למנוע את אישור ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות.

בית המשפט בקולורדו הדגיש בהחלטתו שהתיקון ה-14 לחוקת ארה"ב אוסר על מי שהיה מעורב במרידה להחזיק בתפקיד ציבורי. טראמפ הגיש היום ערעור לבית המשפט הפדרלי העליון. בדיווח בארה"ב צוין כי אם יפסיד בערעור ההחלטה תוביל לפסילת מועמדתו לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית.

כזכור, באוגוסט האחרון הוגש כתב אישום נגד טראמפ בגין ניסיונותיו להביא שלא כחוק לביטול תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2021, שבהן הפסיד לביידן. נטען כי מוטלת עליו אחריות להתפרעות של תומכיו בגבעת הקפיטול.

החלטת בית המשפט הלילה התקבלה ברוב של ארבעה שופטים מול שלושה. השופטים כתבו כי "הנשיא טראמפ לא פעל רק לליבוי ההתקוממות אפילו כשהמצור על הקפיטול היה בשיאו. הוא המשיך לתמוך בהתקוממות כשדרש פעם אחר פעם מסגן הנשיא דאז מייק פנס שיסרב לבצע את חובתו החוקתית, על ידי קריאות לסנאטורים לעצור את ספירת האלקטורים. פעולות אלה מהוות השתתפות גלויה, רצונית וישירה במרד. אנו מסיקים כי הראיות שהובאו לפנינו, שהחלק הארי שלהן לא היה נתון לוויכוח במהלך המשפט, מבססות את עיסוקו של הנשיא טראמפ במרידה".

בית המשפט דחה את טענתו של טראמפ, כי פעל במסגרת חופש הדיבור וציין כי דבריו אינם מוגנים על ידי התיקון הראשון לחוקת ארה"ב.

הפסיקה תקפה רק למדינת קולורדו ועל טראמפ להציג תוצאות של הערעור עד לחמישי בינואר הקרוב. זהו התאריך האחרון שבו ניתן לקבוע במדינה את רשימת המועמדים בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. הנשיא לשעבר מוביל בסקרים מבין המועמדים לראשות המפגלה הרפובליקנים. בנוסף הוא מוביל בסקרים הארציים מול הנשיא המכהן, ג'ו ביידן.

מטעם מטה הבחירות של הנשיא לשעבר נמסר כי החלטת בית המשפט היא "פגומה" ו"לא דמוקרטית", וכי אכן הוגש ערעור על הפסיקה.

תגיות:דונלנד טראמפבחירות בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה