חדשות בארץ

למה הנייה הגיע למצרים והאם עסקת החטופים תקודם?

ראש הלשכה המדינית של חמאס נחת בקהיר כדי לקיים דיון בנוגע להתפתחות המלחמה. ישראל מתעקשת על שחרור הנשים ופצועים, אבל לחמאס יש דרישות אחרות. מה יקרה עכשיו?

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, היום (רביעי) במצרים - כך נמסר מארגון הטרור בהודעה רשמית ששיגר לתקשורת. חמאס הסביר כי הנייה הגיע לקהיר כדי "לקיים דיונים עם בכירים מצרים על התפתחות המלחמה בעזה ועל סוגיות נוספות".

בתקשורת הפלסטינית דווח כי משלחת של הג'יהאד האיסלאמי, בראשות המזכ"ל שלה זיאד נח'אלה, תגיע גם היא לקהיר בתחילת שבוע הבא, בהזמנת מצרים. על פי מקורות שדיברו עם סוכנות הידיעות רויטרס בימים האחרונים, "מתנהלות שיחות אינטנסיביות בנוגע להפסקת אש נוספת ברצועת עזה". עוד נמסר כי "נבחן אילו חטופים ואילו אסירים עשויים להיכלל בכל עסקה".

כזכור, בישראל מבקשים כעת להכליל בעסקה ההומניטרית את החולים הכרוניים, החטופים שנפגעו מירי, פצועים, מבוגרים וגם אנשים בעלי מצב נפשי מעורער.

הנייה נפגש עם שר החוץ האיראני בקטאר, בפגישה שעסקה ב"התפתחויות המדיניות האחרונות ובמצב בשטח בפלסטין". הוא דיבר עוד קודם על "מורל גבוה בקרב חמאס".

עוד נכתב כי מספר החטופים שישוחררו בהפוגה לא ברור, אך ישראל ממשיכה להתעקש על שחרור הנשים. כמו כן, הוא אישר שישראל עשויה שחרר בעסקה אסירים שביצעו "עבירות חמורות".

בינתיים, המלחמה בעזה נמשכת ובמהלך היממה האחרונה נתקפו מעל 300 מטרות. כוחות צה"ל הפועלים בשטח הרצועה ממשיכים לנהל קרבות פנים אל פנים מול מחבלים, להכווין כלי טיס לעבר חוליות חמושות ואמצעי לחימה, זאת לצד תקיפות חיל האוויר וכוחות זרוע הים, במסגרתן חוסלו עשרות מחבלים והושמדו שורת תשתיות טרור ברצועה.
בעקבות ירי שבוצע לעבר חיילים בדרום רצועת עזה, פשטו לוחמי צה"ל מצוות קרב חטיבתי 55 על מפקדות צבאיות במרחב ח'אן יונס מהן בוצע ירי ובהן אוחסנו אמצעי לחימה רבים. בין אמצעי הלחימה שאותרו, מספר נשקים, תחמושת, מטעני נפץ, וכ-20 פצצות מרגמה. חופת האש של אוגדת עזה הכווינה מטוס קרב של חיל האוויר שתקף והשמיד עמדה לשיגור רקטות, ממנה בוצע ירי לעבר שטח הארץ אתמול.

בנוסף, לוחמים מחטיבת הנח"ל וצוות קרב חטיבתי 551 פשטו ביממה האחרונה על יעדים במרחב ג'באליה. כחלק מהפשיטה איתרו הלוחמים משאית עליה התקין ארגון הטרור חמאס רקטות ארוכות טווח. במסגרת הפשיטה איתרו הלוחמים אמצעי לחימה נוספים בהם נשקים. הלוחמים השמידו את המשאית ואת הרקטות. כמו כן, צוות הקרב החטיבתי 7 פשט על בתי בכירים של ארגון הטרור חמאס בלב חאן יונס, שם חשפו תשתית תת-קרקע ובה מערכות מים וחשמל.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חטופיםחמאסמלחמת חרבות ברזלאסמאעיל הנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה