חדשות בארץ

שר החוץ נגד אונר"א: הנחה את השגריר באו"ם להתנגד להעביר תקציב לארגון

השר אלי כהן העביר הנחייה לשגריר באו"ם, גלעד ארדן, להתנגד להצעת האו"ם לתקצב את הסוכנות לטיפול בפליטים פלסטינים. כהן: "מתן התקציב לארגון הוא מהלך מסוכן, על רקע העדויות על שימוש החמאס במתקני הארגון כתשתיות טרור"

אלי כהן (צילום: Yossi Aloni/Flash90)אלי כהן (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
אא

שר החוץ אלי כהן הנחה היום (רביעי) את המשלחת הישראלית לאו"ם להתנגד להקדמת התקציב השנתי של סוכנות אונר"א, המטפלת בפליטים פלסטינים. השר הבהיר כי הקדמת התקציב לארגון הוא מהלך תקדימי ומסוכן, בעיקר על רקע העדויות על שימוש החמאס במתקני הארגון כתשתיות טרור.

כהן: ‏"אונר"א היא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון. מדינות העולם חייבות לשים סוף להנצחת הסכסוך על ידי אונר"א, והעלמת העין במשך שנים מההסתה לטרור והשימוש הציני שעושה חמאס במתקני הסוכנות ובתושבי הרצועה כמגינים אנושיים. ישראל תתנגד לכל מהלך שימשיך להזרים כסף לאונר"א".

באו"ם החל מהלך, לקראת דיון בימים הקרובים, שנועד לאשר תקציב שנתי לסוכנות לטובת הפליטים הפלסטינים, במקום בשנת 2025 כבר בתחילת 2024.

השר כהן הדגיש שבתקופה בה ישראל נלחמת בארגון הטרור חמאס, העברת תקציב לסוכנות, ללא שינוי מהותי ביעדיו ובתפקודו, תהיה מסר שגוי של חזרה לשגרה של לפני השבעה באוקטובר.

יש לציין כי בדיווחי צה"ל בתקופה האחרונה מתגלים מקרים רבים בהן החמאס עשה שימוש בציוד ובמתקנים של אונר"א בלחימה בעזה. בין היתר הסתיר ארגון הטרור רקטות ואמצעי לחימה במבנים של אונר"א, כגון בתי ספר. המחבלים עשו שימוש בכלי רכב של הסוכנות, ואף בווסטים ושכפ"צים של עובדי הארגון, כדי להתחזות לעובדי אונר"א ולתקוף את חיילי צה"ל.

הארגון אף שיתף פעולה לכאורה עם מחבלי החמאס ולא אחת שימש "שופר", להודעות מטעות על נפגעים לכאורה בקרב האוכלוסייה הפלסטינית מתקיפות ישראליות. ההודעות נמצאו ככוזבות.

דוגמא נוספת להודעות השקריות של אונר"א אפשר למצוא בסיור שנערך אתמול, לנציגי האיחוד האירופי בכפר מע'ייר א-דיר שנמצא בקרבת בנימין. נציגי אונר"א שהנחו אתה סיור ציינו כי "המתיישבים היהודים מנשלים את הפלסטינים מאדמתם ההיסטורית באמצעות טקטיקות הפחדה". נציגי הארגון לא ציינו כי השטח בו נערך הסיור נמצא בשליטה ישראלית מלאה על פי ההסכמים.

תגיות:האו"םאלי כהןאונר"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה