חדשות בארץ

מכעיס: החיילים הפצועים בעזה לא עברו טיפול רפואי, כי הציוד תקוע בנתב"ג

ציוד שנתרם מאוסטרליה מאפשר טיפול שלא קיים בישראל, ויכול לסייע לחיילים שנפצעו בלחימה בעזה. הבעיה: משרד הבריאות לא משחרר אותו וטוען ש"זה בכלל באחריות משרד האוצר"

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

הביורוקרטיה בישראל יכולה באמת להכעיס לפעמים, אבל הפעם לא מדובר בעוד מילוי שאלון או בחתימה על טפסים, אלא בכזאת שמונעת מחיילי צה"ל הפצועים בעזה לקבל טיפול תרופתי.

אמש (רביעי) נחשף בחדשות 12, כי לפני כשבועיים נחת בישראל משלוח של ציוד רפואי מתקדם שהגיע מאוסטרליה כתרומה גדולה. הוא יועד לחיילים פצועים בעזה שסובלים מכוויות. למרות הצורך הרפואי הדחוף, הציוד תקוע בנתב"ג, והחיילים שזקוקים לו בדחיפות לא יכולים לקבל אותו. משרד הבריאות לא משחרר אותו, וטוען שהדבר נמצא באחריות משרד האוצר.

התרופות מאוסטרליה נחשבות למתקדמות. הן מאפשרות טיפול פורץ דרך עבור הפצועים, שאינו מצוי בישראל – השתלת עור מלאכותי, שתביא לשיפור משמעותי בתוצאה התפקודית שלהם וכן מבחינה אסתטית, כולל החלמה מהירה וטובה יותר.

הרופאים שמטפלים בחיילים שמחו לקבל את המשלוח, אולם בנתב"ג לא משחררים אותו כי מישהו צריך לשלם את המע"מ. הם ביקשו לבטל בצורה דחופה את דרישת התשלום.

לפני 10 ימים כתבו רופאים בכירים למשרד הבריאות על חשיבות התרופות, אבל שום דבר לא קרה מאז. בינתיים, התרופות מעוכבות בנתב"ג והתוצאה עבור החיילים היא שחלקם כבר פספס את הטיפול הקריטי.

משרד הבריאות מסר בתגובה: "משרד הבריאות הצטייד מראש במלאי מתאים ובהיקף מספק כך שכל הצרכים ימומשו על ידי המשרד מתקציב המדינה ללא צורך בגיוס תרומות. עניין הפטור ממע"מ נמצא באחריות משרד האוצר".

ממשרד האוצר ורשות המסים נמסר: "הוועדה לכיסוי מיסים עקיפים במשרד האוצר מכסה מיסים עקיפים על תרומת טובין בתקופת חירום שנתרמו לגורמים אזרחיים פרטיים. תרומות למשרדי ממשלה לא מכוסות על ידי הוועדה אלא על ידי תקציב המשרד הרלוונטי בהתאם לנוהל חשכ''ל על תרומות למשרדי ממשלה. תרומות בתחום האחריות של משרד הבריאות אמורות לקבל את כיסוי המע''מ מתקציב משרד הבריאות אם המשרד מעוניין בתרומה".

תגיות:טיפולעזהחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה