חדשות בארץ

נחטף ראשון ונשאר אחרון בעזה: גדי מוזס עדיין בשבי

שישה בני משפחת מוזס-כץ-אשר נחטפו לרצועת עזה במתקפת הפתע של החמאס על יישובי הדרום. ארבעה חזרו הביתה, אחד נרצח בשבי. השבוע פרסם הג'יהאד האיסלמי סרטון של גדי מוזס, סב המשפחה, שעד כה לא היה שום מידע על מצבו. בנו: "הדאגה שלנו לאבא רק הולכת וגדלה"

גדי מוזסגדי מוזס
אא

הג'יהאד האיסלמי פרסם שלשום (שלישי) סרטון של שני גברים חטופים, כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית של ארגון הטרור נגד ישראל. אחד מהחטופים בסרטון היה גדי מוזס מקיבוץ ניר עוז, הראשון מבין שישה בני משפחה שנחטפו לרצועת עזה והאחרון שנשאר בשבי חמאס.

גדי בן ה-79 נחטף ב-7 באוקטובר, ובת זוגתו אפרת כץ הי"ד נרצחה במהלך החטיפה. בת זוגתו לשעבר של גדי, מרגלית מוזס, ובתה של אפרת, דורון, יחד עם שתי הנכדות, אביב ורז, נחטפו לרצועת עזה ושוחררו בפעימה הראשונה. אחיה למחצה של דורון, רביד כץ הי"ד, נחטף ונרצח בשבי וגופתו עדיין מוחזקת בידי חמאס.

אות החיים שהתקבל מגדי בסרטון היה מעודד אך מדאיג. בנו של גדי, עודד, אמר לחדשות 12 כי "מצד אחד מעודד לדעת שהוא בחיים, מצד שני הוא מאוד רזה. אבא שלי הוא בן אדם מאוד שמח וחיובי. רואים בסרטון שהוא כבוי ומקריא טקסט שאמרו לו להקריא, הכניסו לו מילים לפה כמו לשאר החטופים".

עודד הוסיף כי "אנחנו רואים שהוא במצב לא טוב. הוא רזה המון וזה רק מחדד עבורנו את הדחיפות בשחרור החטופים ובמיוחד שחרור אנשים בגילו. אבא שלי עוד מעט בן 80, הוא נחטף בריא מהבית שלו. אנחנו לא יודעים אם הוא מוחזק עם אנשים נוספים ומה התנאים שלו".

חטיפתו של גדי תועדה והופצה ברשת בימים שלאחר המתקפה בדרום. בסרטון ניתן לראות את גדי מובל על ידי מחבלים לרצועת עזה. בנו אומר שהוא ניסה להגן על אפרת, דורון ובנותיה על ידי שיחה עם החוטפים. "הוא חשב שהוא יצליח לנהל איתם משא ומתן ולדבר אל ליבם", אמר.

גדי מוזס בסרטון שפורסם על ידי הג'יהאדגדי מוזס בסרטון שפורסם על ידי הג'יהאד

דורון כץ ומרגלית מוזס שחזרו מהשבי סיפרו על תנאים מחפירים מבחינת תזונה ושהייה מתחת לקרקע. עדויותיהם שפכו אור על מצב החטופים, והגבירו את החשש לגבי אלו שעדיין בשבי החמאס. "הדאגה שלנו לאבא רק הולכת וגדלה", אמר עודד, שעד לרגע פרסום הסרטון לא ידע מה מצבו של אביו. "אבא שלי לא צעיר, יש לו מחלות רקע והוא זקוק לתרופות שלו. אני לא יודע באיזה תנאים פיזיים ומנטליים הוא נמצא. חטופים שחזרו מעידים על התעללויות נפשיות ופיזיות. בן אדם בגילו בלי תזונה ובלי התרופות שלו - אנחנו חוששים מאוד למצבו".

גדי מוזס הוא ממקימי קיבוץ ניר עוז ותרם רבות לתחום החקלאות באזור. בני משפחתו אומרים כי הוא "איש חייכן וטוב לב, אישיות כובשת והראשון לחבק ולעזור לכל אחד".

תגיות:חטופיםחמאסחרבות ברזלגדי מוזס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה