חדשות בארץ

בלינקן: "ישראל וארה"ב מוכנות לעסקת שחרור חטופים. החמאס הוא הבעיה"

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, התייחס למשא ומתן המורכב בין ישראל לחמאס. הנשיא ביידן הוסיף כי אין עדיין צפי לקיום עסקה. ארגון הטרור הודיע כי הוא מוכן לחדש את השיחות רק לאחר שישראל תודיע על הפסקת אש. בישראל דחו את התנאי

מיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)מיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)
אא

המגעים לעסקה שתוביל לשחרור חטופים ישראלים מעזה לא מתקדמים בקצב הרצוי. כך עולה מהצהרה שמסר הלילה (בין רביעי לחמישי) מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, בתדרוך לתקשורת. לדבריו, "ישראל וארה"ב מעוניינות לשחרר חטופים בתמורה להפסקת אש, הבעיה היא חמאס".

גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס בקצרה לסוגיה ואמר: "אין צפי לעסקה חדשה לשחרור חטופים בקרוב. עם זאת, אנחנו דוחפים לעסקה כזאת".

נציגי חמאס בראשות איסמעיל הנייה נפגשו אתמול עם גורמים מצריים בקהיר, המנסים לתווך בינם לבין ישראל. בתחילת השבוע יגיעו לקהיר גם נציגים של הג'יהאד האסלאמי, המחזיק במספר חטופים ישראלים.

התקשורת האמריקנית דיווחה כי ישראל הציעה לחמאס שבוע הפוגה מהלחימה בתמורה לשחרורם של מינימום 40 חטופים. על פי דרישת ישראל, הרשימה צריכה לכלול נשים, ילדים, מבוגרים ופצועים.

החמאס השיב למתווכים הקטארים כי הוא דוחה את ההצעה ישראלית. בהודעה נמסר כי "הארגון יהיה מוכן לדון בשחרור חטופים ישראלים רק אחרי כניסתה לפועל של הפסקת אש". בישראל דחו את התנאי על הסף. נדחתה גם הדרישה של חמאס לנסיגה של כוחות צה"ל מהקווים בהם הוא נמצא בעזה.

בתחילת השבוע דווח בתקשורת הערבית והאמריקנית כי החמאס יהיה מוכן לעסקה רחבה יותר, שכוללת אסירים פלסטינים המוגדרים "בכירים". ברשימה זו נמצאים, בין היתר, בכיר הפת"ח מרואן ברגותי שמרצה בישראל עונש מאסר חמישה מאסרי עולם מצטברים. עוד ברשימה: אחמד סעדאת, מזכ"ל החזית העממית ומתכנן רצח השר רחבעם זאבי ב-2001. בדצמבר 2008 נגזרו עליו 30 שנות מאסר. בנוסף, עלה שמו של עבדאללה ברגותי, איש חמאס שהיה ממפקדי הזרוע הצבאית בגדה המערבית. ברגותי מרצה כיום 67 מאסרי עולם לאחר שהורשע במעורבות בעשרות פיגועים בתחילת שנות האלפיים, בהם נרצחו 66 ישראלים ועוד כ-500 נפצעו. ישראל סירבה בעבר לשחרר את השלושה במסגרת עסקאות לשחרור אסירים פלסטינים שבוצעו מול החמאס.

תגיות:חמאסמלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה