חדשות בארץ

שינוי שם המלחמה: האם "חרבות ברזל" יבוטל?

ועדת השמות הממשלתית תתכנס בשבוע הבא לדון בהצעות לשינוי שם המלחמה. ראש הממשלה ביקש את הדיון, בטענה שהשם העכשווי נשמע כמו שם של מבצע ואינו מתאים למציאות

המלחמה בעזה (צילום: דובר צה"ל)המלחמה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועדת השמות הממשלתית תתכנס בשבוע הבא לדיון מיוחד בסוגיית שינוי שמה של מלחמת "חרבות ברזל". כך דווח היום (חמישי) בכאן ב'.

השמות אותם תבחן הוועדה הם: "מלחמת בראשית", "מלחמת שמחת תורה" ו"מלחמת משיב הרוח". בדיון ישתתפו נציגים ממשרד ראש הממשלה, ממשרד ההסברה, מהמשרד לביטחון לאומי, מהמל"ל ומצה"ל.

בתחילת השבוע פורסם כי ראש הממשלה סבור שיש לשנות את שם המלחמה, שכן לדבריו "חרבות ברזל זה שם של מבצע, לא של מלחמה". נתניהו טען כי השם העכשווי אינו מתאים למציאות, ופנה למזכיר הממשלה כי צריך לשנות את שם. המזכיר הודיע כי יש להביא את הנושא להחלטת הממשלה.

על פי הדיווח, נתניהו הציע את השם "מלחמת עזה", אך לכך השר אריאל בוסו הגיב: "ראש הממשלה, אל תשכח שאתה עדיין גר ברחוב עזה". השרים עמיחי שיקלי ועמיחי אליהו הציעו את השם "מלחמת בראשית" ונתניהו ציין כי "זה רעיון טוב. נשמע מצוין גם באנגלית - The Genesis War. נחשוב על שם ונביא החלטה מגובשת ומסודרת. חרבות ברזל נשמע לא טוב, זה לא שם של מלחמה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה