מעניין

מצאה את המים העתיקים ביותר בעולם - ושתתה. זה מה שקרה לה

בקנדה נמצאו מים עמוק בתוך סלע שהכילו עקבות חיים. הגיאולוגית שמצאה אותם החליטה לשתות - מה קרה לה ומה היה הטעם שלהם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני 7 שנים מצאו גיאולוגים מכרה קנדי בעומק של כ-3 קילומטרים - מים זורמים, שהבדיקות שלהם גילו שהם העתיקים בעולם. המים היו מבודדים במשך כל הזמן הזה, ונחשבו למים העתיקים ביותר שנמצאו אי פעם על פני כדור הארץ. לאחרונה החליטה גיאולוגית שהשתתפה במחקר לשתות אותם, ורבים תהו מה הטעם של המים והאם זה בכלל מותר.

"כשאנשים חושבים על המים האלה הם מניחים שזו בטח הייתה איזו כמות זעירה של מים הכלואה בתוך הסלע", אמרה פרופסור לולאר לערוץ BBC, "אבל למעשה הם בעבעו ישירות החוצה. הם זרמו בקצב של ליטר לדקה - נפח המים היה גדול בהרבה ממה שמישהו צפה".

הצוות מצא עקבות של בעלי חיים שהיו פעם בתוך המים. "על ידי הסתכלות על הגופרית שבמים, הצלחנו לראות 'טביעת אצבע' המעידה על נוכחות חיים", הוסיפה. "הצלחנו לקבוע שהאות שאנו רואים בנוזלים היה חייב להיות מופק על ידי מיקרוביולוגיה - והכי חשוב זה שהוא היה חייב להיות מיוצר על פני זמן ארוך מאוד. המיקרובים שייצרו את החתימה הזו לא יכלו לעשות את זה בן לילה. זו חייבת להיות אינדיקציה לכך שאורגניזמים היו נוכחים בנוזלים האלה בטווח זמן גיאולוגי".

כיוון שהתפתחו ללא אור, החיידקים שרדו דרך מצעים שהופקו מקרינה. אחד החוקרים של התופעה היה לונג לי, עוזר פרופסור במחלקה לכדור הארץ באוניברסיטת אלברטה. הוא אמר ש"הגופרית במים העתיקים האלה אינה גופרית מודרנית שקיימת במים עיליים הזורמים למטה. מה שמצאנו הוא שהגופרית, כמו המימן, נוצרו למעשה במקום עצמו על ידי תגובה כימית בין המים לסלע. זה אומר שהתגובה התרחשה באופן טבעי והיא יכולה להימשך כל עוד המים והסלע נמצאים במגע".

מה שרוב האנשים רצו לדעת הוא מה היה הטעם של המים שהגיאולוגית החליטה לשתות. גם לכך הייתה תשובה. פרופסור לולאר הגיבה: "אם אתה גיאולוג ועבדת עם סלעים, כנראה שכבר 'ליקקת' מהם מים. המים היו מאוד מלוחים ומרירים, הרבה יותר מלוחים ממי ים".

תגיות:מיםשתייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה