חדשות בארץ

הנגבי: "יש אפשרות שהרשות הפלסטינית תהיה מעורבת בניהול עזה"

במאמר שפורסם באתר הערבי אילאף, ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, לא שלל את האפשרות שהרשות הפלסטינית תשולב בעזה אחרי המלחמה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת על הדברים וקרא לראש הממשלה לקרוא את הנגבי לסדר

צחי הנגבי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)צחי הנגבי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, פרסם היום (חמישי) מאמר באתר הערבי אילאף, תחת הכותרת "מלחמת חרבות ברזל והיום שאחרי". הנגבי הדגיש במאמר את החשיבות שבמתן ערבות לכך ששני מיליון הפלסטינים החיים בעזה "יביטו לעתיד בתקווה גדולה". הוא לא פסל את האפשרות לפיה הרשות הפלסטינית תשולב בעזה אחרי המלחמה, והבהיר כי לישראל אין אינטרס לשלוט בעניינים האזרחיים של הרצועה.

במאמרו כתב הנגבי כי "זה ידרוש גוף פלסטיני מתון שזוכה לתמיכה עממית ולגיטימציה. לא עלינו לקבוע מי יעשה זאת. ישראל מודעת לרצון הקהילה הבינלאומית לשלב את הרשות הפלסטינית ביום אחרי חמאס. זה ידרוש רפורמה רצינית ברשות הפלסטינית, שתתמקד בהכרה בצורך בחינוך הדור הצעיר בעזה, רמאללה, ג'נין ויריחו, ללא הסתה נגד ישראל".

הנגבי ציין כי "הרשות מתקשה לעשות זאת, וזה ידרוש סיוע של הקהילה הבינלאומית ושל מדינות האזור. אנחנו מוכנים למאמץ הזה".

בשבועות האחרונים ממשל ביידן דורש מישראל להבהיר את עמדתה לגבי עתיד הרצועה ביום שאחרי תום התמרון הקרקעי. ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא לא אחת כי הרשות, עם אבו מאזן בראשה, לא תשלוט בעזה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב על הדברים של הנגבי: "יש פה אנשים שעדיין חיים ב-6.10. העמדה הזו אינה מייצגת את עמדת ממשלת ישראל, וראש הממשלה צריך לקרוא לו לסדר. הרשות הפלסטינית היא לא הפתרון, היא חלק משמעותי מהבעיה".

גורמים בלשכת ראש הממשלה הדפו את הביקורת של סמוטריץ', והבהירו כי "הנגבי התכוון לאפשרות להביא לעזה מנהל שלא תומך/מקדם/מחנך לטרור. זה בדיוק מה שראש הממשלה אמר יותר מפעם אחת, אין כל חידוש".

תגיות:צחי הנגבימלחמת חרבות ברזלהרשות הפלסטיניתעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה