חדשות בארץ

הניצול היחיד מאסון הנמ"ר שב לכלי בו נהרגו חבריו, הוריהם כתבו לו: "הם שומרים עליך מלמעלה"

דניאל מזביץ, חייל גבעתי ונהג הנמ"ר שבו נהרגו 11 לוחמים ב-31 באוקטובר, הוא הניצול היחיד מהאסון. בפוסט שפרסם כתב: "כנראה נשארתי כדי להנציח אותם"

דניאל מזביץ בנמ"ר שנפגע (באדיבות המצולם)דניאל מזביץ בנמ"ר שנפגע (באדיבות המצולם)
אא

דניאל מזביץ, נהג הנמ"ר שבו נהרגו 11 לוחמים ב-31 באוקטובר, הוא הניצול היחיד מאותו אסון. היום (שישי) הוא פרסם פוסט ברשת החברתית אינסטגרם, בו סיפר על האירוע ועל געגועיו לחבריו. כמו כן צירף תמונה שלו חוזר לכלי בו מצאו הלוחמים את מותם.

אסון הנמ"ר ארע בשעה שטיל נ"ט ששיגר מחבל חמאס פגע בכלי הרכב הצה"לי בצפון הרצועה. כתוצאה מפגיעת הטיל התפוצצה תחמושת שהייתה בתוך הנמ"ר, והיא שגרמה למותם של 11 החיילים.

החיילים שנהרגו בתקרית הם סמ"ר איתי יהודה, סמ"ר שי ארווס, סמל עדי דנן, סמ"ר הלל סולומון, סמ"ר ארז מישלובסקי, סמ"ר עדי ליאון, רב"ט עידו עובדיה, רב"ט ליאור סימינוביץ, סמ"ר רועי דאוי, סגן פדיה מרק וסמ"ר רועי סרגוסטי. הי"ד.

מזביץ, הניצול היחיד ואשר נפצע בתקרית, כתב היום: "באותו אסון. ביום החמישי שלנו לכניסה, נהרגו 11 מתוך 12 לוחמים גיבורים שהיו באותו נמ"ר, ונשארתי רק אני. מה שאתם רואים בתמונה זה הנמ"ר שלי, או לפחות מה שנשאר ממנו אחרי האסון. חודש אחרי האירוע, ששבועיים ממנו הייתי מורדם ומונשם, אותם חבר'ה שעובדים על הנמ"ר שלי נענו לבקשתי שביקשתי ביום שבו התעוררתי, שביום שבו אצליח סוף סוף לחזור לעמוד על הרגליים, יתנו לי להגיע ולראות את הכלי".

לדבריו, עוד לפני התמרון הכלי שימש לו לבית בשטחי כינוס. "באותו כלי ישנתי יותר משישנתי בבית שלי בשנה האחרונה, זה אותו כלי שדאגתי לו יותר משדאגתי לעצמי וטיפלתי בו יום יום כאילו היה הילד שלי, כדי שיחזיר לי וישמור עליי באותה מידה בשדה הקרב, והנה הוא שמר עליי. כשיצאנו למלחמה היה לנו ברור שבמלחמה כמו במלחמה, יהיו פצועים, יהיו הרוגים, אולי אפילו מהצוות שלנו, אבל זה לא הזיז לנו כי מול העיניים שלנו הייתה מטרה יותר נעלה מהכול והיא לשמור על הבית שלנו, על הארץ שלנו ועל המשפחות שלנו, שיוכלו לחזור לחיות בשלום ובאין פחד".

"אבל את זה? את זה לא דמיינו בחיים. גם לא בסיוטים הכי גרועים שלנו, שככה 11 לוחמים, גיבורים, אגדות ואנשים זהב אחד אחד, ילכו לנו במכה אחת, באותו כלי, באותה שנייה. אני לא יודע איך דווקא אני נשארתי, הרוב אומרים שזה נס, והם כנראה צודקים, אבל דבר אחד אני יודע וזו הסיבה ללמה נשארתי, והיא להנציח את אותם 11 אריות, שהיו לי לבית ומשפחה שנייה לאורך כל הדרך, חלקם היו שם איתי עוד מהיום הראשון בצבא, ועברו איתי כל כך הרבה, ואלו שהכרתי בהמשך, הצליחו להיחרט אצלי בלב ובנשמה, כל אחד בדרך שלו, ואני רוצה שכולם ידעו מי ומה הם היו, מלאכים אחד אחד".

משפחות הנופלים לא נותרו אדישות לפוסט שכתב מזביץ. אחותו של סמ"ר רועי דאוי הגיבה לו: "אתה לוחם אמיתי בכל רמ"ח איבריך! משפחתי וכל עשרת המשפחות הנוספות התפללנו יום וליל שתעבור את זה כמה שיותר מהר ועם כמה שפחות נזק. רובנו גם ביקרנו אותך כשהיית מאושפז. תדע לך, מעולם לא עברה בנו מחשבה של כעס שאתה בחיים והם לא! אנו רק מלאים הודיה לאלוקים על כך ששרדת! עכשיו יש לך 11 מלאכים ששומרים עלייך ואתה לא תזדקק עוד לשום כלי מלחמה שיעשה זאת עבורך. אוהבים אותך, תומכים ומחזקים מקרוב ומרחוק תמיד. משפחת דאוי וכל משפחות הרוגי הנמר".

אחותו של סגן פדיה מרק הוסיפה: "תודה שנשארת! שרדת כי העולם צריך את האור שלך!". אימו של סמ"ר עדי ליאון הגיבה גם היא לפוסט המרגש: "הם כולם עכשיו שומרים עליך מלמעלה. אנחנו שמחים ומאושרים שאתה איתנו".

כזכור, חודש אחרי האסון, צה"ל הציג את מסקנותיו הראשוניות למשפחות. מהמסקנות עולה כי כמה שעות לפני האירוע הקשה - פגע בנמ"ר טיל RPG, אך מערכת מעיל רוח פעלה בהצלחה ומנעה את הפגיעה. לאחר מכן, נורו כמה טילים נוספים, שאחד מהם הצליח לסדוק את ראש הנמ"ר ופגע באמל"ח שהיה בתוכו. במסגרת הליך הפקת המסקנות מהתקרית הקשה, בצה"ל החליטו להוציא מהנמ"ר את האמל"ח הזה, מסוג רקטת מטאדור.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלאסון הנמ"ר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה