חדשות בארץ

תיעוד ממצלמת כלב עוקץ: מנהרת טרור באורך מאות מטרים בדרום העיר עזה

צה"ל מפרסם תיעוד ממצלמת כלב מיחידת עוקץ, שחושף מנהרת טרור שאורכה מאות מטרים. המנהרה כוללת חדרי פיקוד ותקשורת, אולמות שהייה, דיפוני בטון ותשתיות מים וחשמל

אא

צה"ל מפרסם תיעוד ממצלמת כלב מיחידת עוקץ של חטיבת המרום, החושף מנהרת טרור שאורכה מאות מטרים. המנהרה שנחשפה כוללת חדרי פיקוד ותקשורת, אולמות שהייה ששטחם עשרות מטרים, דיפוני בטון ותשתיות מים וחשמל.

המנהרה אותרה מתחת למוצב עיסא בדרום העיר עזה, המשמש כמוצב תת-קרקעי של חמאס. מדובר בתוואי רב מפלסי שקומותיו שימשו למטרות פיקוד, שליטה ותנועה בין גזרות שונות, לאחסון ולשהייה. לוחמי יחידת יהל"ם ולוחמי יחידת עוקץ חקרו את התוואי התת-קרקעי מתחת למוצב. לאחר החקר, שבוצע באמצעים טכנולוגיים מגוונים ובשיתוף עם כוחות ההנדסה של אוגדה 99, השמידו הלוחמים את המנהרה.

סרן (מיל') ע', מ"פ ביחידת עוקץ, אמר: "לראשונה במלחמה אנו חושפים הפעלה של כלבי יחידת עוקץ בתוואי תת-קרקעי. היחידה מהווה מכפיל כוח לטובת מתן מודיעין על מנהרות האויב. בתוך כך, גם הכנסת כלבים טרם כניסת כוחותינו לשם ביטחון חיי אדם. יחידת עוקץ נמצאת בחזית העשייה המבצעית בתמרון, מעל הקרקע - ומתחתיה".

בצה"ל מציינים כי במהלך המלחמה נסרקו עד כה עשרות מנהרות על ידי לוחמי וכלבי יחידת עוקץ, ואותרו ממצאים המאפשרים את כניסת הכוחות למנהרות.

במסגרת הלחימה במרחב עיסא, לוחמי חטיבת יפתח (11) וכוחות הנדסה תקפו מפקדה של חמאס. הלוחמים זיהו חוליית מחבלים שניסתה לתקוף את הכוח, וחיסלו אותה בקרבות פנים אל פנים. במהלך התקיפות על המרחב, חוסלו מחבלים רבים מארגון הטרור לצד מבנים רבים ששימשו לפעילות טרור ואמצעי לחימה שהושמדו.

תגיות:חמאסכלבצה"לעוקץחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה