חדשות בארץ

הערכה: צה"ל מתכנן "גבול חדש" בין עזה לישראל

לפי תיעודים שפורסמו, שמראים את ההרס הרחב בשכונת שג'אעיה, נראה כי ההתקפה תתעצם בהמשך. כמו כן, מתקיימת פעילות הנדסית כדי ליצור "אזור חיץ" בין עזה לגבול

(צילום: Yossi Zamir/Flash90)(צילום: Yossi Zamir/Flash90)
אא

צה"ל הגביר בסוף השבוע, דרך אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן, את השליטה במרחב שכונת א-תופאח. השכונה הזאת היא זו שממנה שוגרו רוב הרקטות לעבר ישראל בחודש האחרון. צה"ל יצא להתקפות על מרכזי הפיקוד של חמאס במרחב והחל לחשוף פירי מנהרות. לדברי קצין בכיר בצה"ל, ששוחח עם אתר וואלה, "ההתקפה הזו היא רק בראשיתה והיא תתעצם". הוא הוסיף כי בשג'אעיה מתבצעת פעילות יסודית להרס תשתיות הטרור, החל מהקו הראשון של הבתים שמול נחל עוז וכפר עזה.

"מי שיעמוד על קו הגבול לא יוכל לזהות את שג'אעיה בגלל הרס תשתיות הטרור", הסביר הקצין. "אותו דבר גם בבית חאנון. הפעילות להרס תשתיות לא הסתיימה. המציאות מדברת בעד עצמה". הקצינים סיפרו בכתבה כי כל בית, מבנה ומפעל שנהרסו במרחב בקו הראשון, בעיקר בשג'אעיה ובית חאנון היו כתגובה לפעילות מחבלים - תשתית טרור בחסות אזרחים, כפי שחמאס מרבה לעשות, וכן עמדות תצפית, חמ"לים, עמדות שיגור נ"ט, מחסני נשק, עמדות צלפים, אתרי שיגור רקטות, או עמדת ירי.

הכתב הצבאי אמיר בוחבוט מדווח כי במקביל להרס המבנים במרחב שמפריד בין שג'אעיה ובית חאנון מתקיימת פעילות הנדסית כדי ליצור "אזור חיץ" בין עזה לגבול. ההערכה היא שיוקם אזור שימנע התקפות יבשתיות, לצד החומה התת קרקעית שבולמת חדירה מהמנהרות.

עוד מתברר, כי בין קו הבתים הראשון בעזה לגבול הישראלי תפעל בשנה האזרחית הבאה אוגדה 99 שמטרתה לבצע התקפות על קני טרור ופעילות חבלנית עוינת או כוונה עתידית להקים תשתיות טרור.

הקצין סיכם כי "המלחמה היא רחוקה מלהסתיים. אנחנו בשלב עוצמתי, נשתדל שיהיה הכי ארוך שניתן ואחר כך הפגיעה בדרגי החמאס השונים תימשך ברצף, ללא הפסקות. יש תוכניות להמשך התמרון, הכוחות הלוחמים מביאים הישגים דרמטיים. המטרה היא להמשיך ללחוץ ולפעול במקומות שלא פעלנו קודם לכן, כל הזמן לבנות את הצעד והכלים הבאים".

תגיות:עזהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה