חדשות בארץ

היוזמה המצרית: שחרור כל החטופים ונסיגה ישראלית מהרצועה

גורמים מדיניים בישראל עדכנו שהמשא ומתן לשחרור חטופים נמצא עדיין בשלב הדיונים הראשונים. המצרים הציעו הצעה שישראל לעת עתה מתנגדת לה. הנשיא ביידן: "לא ביקשנו הפסקת אש"

כוחות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)כוחות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

התקשורת המצרית מדווחת היום (ראשון) על מתווה חדש לכאורה שהוצע לישראל כדי לסיים את המלחמה ולהביא לשחרורם של כל החטופים. בישראל לא השיבו לעת עתה להצעה המצרית.

על פי הדיווח המלחמה תסתיים בשלושה שלבים. בשלב הראשון ישוחררו 40 חטופים ישראלים בתמורה להפסקת אש בת שבועיים לפחות. בשלב השני תוקם ממשלה פלסטינית טכנוקרטית. בשלב השלישי ישוחררו כל יתר החטופים וישראל תיסוג מהרצועה.

כזכור בשבוע שעבר ביקרה בקהיר משלחת של חמאס בראשות איסמעיל הנייה. היום או מחר צפויים להגיע למצרים גם נציגים של הג'יהאד האיסלאמי. שני הארגונים דורשים נסיגה מלאה של ישראל מעזה וסיום המלחמה בתמורה למשא ומתן על שחרור חטופים. ישראל התנגדה להצעה.

ב-YNET דווח כי בכירים ישראלים אישרו כי נמשכות השיחות מול המתווכים הקטארים. עם זאת, אין פריצת דרך. על פי אותם בכירים, "אין התקדמות במגעים אך הם לא הופסקו. במהלך השבוע תתבהר התמונה ובישראל ידעו להעריך טוב יותר האם יש התכנות לעסקה במהלך החודש".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שאנשיו ממשיכים לנהל שיחות עם מצרים, קטאר וישראל, נשאל אמש על ידי כתבים האם ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על הפסקת אש והשיב על כך בשלילה.

האמריקנים הודיעו במהלך הימים הקרובים כי הם תומכים בהגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועה, וקראו שוב למעבר ללחימה מידתית ולא עצימה, אך שבו והדגישו כי לישראל הזכות להגן על עצמה. 

 

תגיות:שחרור חטופיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה